Krilleman
Ramnemark skrev:
Ja vi uppgraderade för det vi har inte räckte. Och nu är vi bara 2 st. Med familj och 4st som ska streama sin underhållning är det fiber som gäller :)
Den bästa "underhållningen" är inte via fiber. :wow:

Den upplevs med årstiderna!
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Den bästa "underhållningen" är inte via fiber. :wow:

Den upplevs med årstiderna!
Den bästa "underhållningen" är inte via sommar, vår, höst och vinter.

Den upplevs med sambon!

Tänk på uttrycket "jag har aldrig haft så roligt utan att skratta" (y)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Nu har aktiva projekt börjat att sina så ni återupptar jag projekt badrum igen :)

Riva riva riva.. dom byggde rejält förr.
Ett badrum under rivning med träväggar och ett fönster som släpper in ljus.
 
Fogat
En nyligen fogad hörna av ett rum med kakel nära en öppen spis och skyddande tidningar och tejp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyfogad spis med vitt kakel ovanför mörka klinkerplattor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite djup kanske men det blir nog bra :)
Närbild av fog mellan två grå kakelplattor med kommentar om djupet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Målat, målat, sågat, hyvlat, målat. Garderoben i tjejernas rum kommer bli fantastisk.
 
Stort bakslag när det gäller golvet i vardagsrummet.

Eftersom jag har börjat nytt jobb har jag inte så mycket tid och kraft att lägga på renoveringen, och min sommarledighet tog slut lite tidigare än planerat när jag blev inringd två veckor innan planerat anställningsdatum. Det gjorde att jag inte hann klart med golvet som planerat.

Idag var det byggdag och vi fick dit flera spånskivor. Det tar ganska lång tid eftersom det är mycket pill, justerande så att är hyffsat rakt och sågande. När vi nästan var klara för dagen upptäckte vi att det knarrar i golvet.

Mycket testande, funderande och letande så tror vi att vi kommit på vad det beror på. Ståltråden som håller ner reglarna mot betonggolvet rör sig mot reglarna där klossarna inte riktigt står på golvet.

Det har alltid knarrat på sina ställen, men jag trodde det var på grund av att golvplankorna var spikade i reglarna.

Planen nu är att borra fast reglarna, genom klossarna som de står på, ner i betongbjälklaget, med betongskruv. Hoppas det fungerar, annars är det bara att riva upp golvet igen. :(

Det positiva är att det sista fönstret nu är på plats, så ett projekt som är avslutat!
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
AndersPS skrev:
Det positiva är att det sista fönstret nu är på plats, så ett projekt som är avslutat!
Jaja, plåt på utsidan och smygar på insidan återstår!! :rolleyes:
 
D09 skrev:
Varför blir man lycklig när man ser stora maskiner 😜
Stora maskiner ska det vara och så hör såg det ut när vi grävde lite här hemma för några år sedan... ;)

En grävmaskin lastar jord i en lastbil vid ett hemprojekt med hus och trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Ja vi uppgraderade för det vi har inte räckte. Och nu är vi bara 2 st. Med familj och 4st som ska streama sin underhållning är det fiber som gäller :)
Hur skall ni hinna med att bli fyra :cool:
Du snickrar och renoverar ju dygnet runt!

Tillägg:
Och fotograferar och skriver på Bygga Hus :)

(Nu får jag väl igen med samma mynt, men OK. Jag har redan förökat mig :rolleyes: )
 
Redigerat:
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Det går undan med lite extra hjälp :) Jag la upp småbitar på ett ställe och hon kastade. Jag tycker det är bra att hon får lära sig vara på platser där benhårda regler gäller och med tydliga instruktioner. Hon repspekterar mig och platsen. Jag i min tur visar henne förtroende och respekt. Alla glada :)

Ett barn som håller i en träplanka bredvid en hög med andra plankor under en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Barn hjälper till med byggprojekt genom att kasta småbitar av material från en balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När det vankas rivning får hon dock gå ner till mor sin :)
Renoveringsarbete i ett rum med borttagning av röd linoleummatta, skräp på golvet och en eldriven multiverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinkelvy av ett tomt badrum under renovering med träväggar och golv, verktyg och byggmaterial synliga.
En hop av olika byggmaterial såsom träplankor och röda plattor i en container, med en grön gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Hur skall ni hinna med att bli fyra :cool:
Du snickrar och renoverar ju dygnet runt!
Man måste ta paus i bankandet och bonka lite mellan varven också...
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
D09
ghoti skrev:
Man måste ta paus i bankandet och bonka lite mellan varven också...
😂😂😂😂
 
KnockOnWood skrev:
Hur skall ni hinna med att bli fyra :cool:
Du snickrar och renoverar ju dygnet runt!

Tillägg:
Och fotograferar och skriver på Bygga Hus :)

(Nu får jag väl igen med samma mynt, men OK. Jag har redan förökat mig :rolleyes: )
Det är många timmar på dygnet ;)
 
Ramnemark skrev:
Det är många timmar på dygnet ;)
Det är som en öl..? Hinns alltid med!

//J
 
Satt foder runt 2 fönster och 1 dörr, rivit och monterat panel och städat tomten, tror grannarna börjar lessna på mig, spikpickan gick igång halv 8 imorse, mina projekt tar aldrig slut :)
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.