S
Chrissofsweden skrev:
Hur såg det ut innan?? :)
Typ lika. Men jordhögen utanför huset har vuxit.
 
Stillastående på många håll här, har fått börja läsa på om lite handikappanpassning ..
..betyder att prioriteringarna på projekten förändrats!

Hyresgästen här på gården ligger på sjukhus och behöver förändring för att flytta hem igen nu!
Möte med "kommunfolket" står på tapeten..

Pust
 
Sista strykningen på fasaden klar förutom kupan där det är lite klättring kvar när vädret blir lite torrare igen.
 
Denna veckan har vi dels bytt glashällen på spisen mot en induktionshäll. den gamla sprack när maken tappade pepparkvarnen.

Och i fredag fick vi i all hast snygga upp under diskbänken då jag hörde att ett konstigt ljud började därinifrån medan jag höll på att packa upp inköp. Visade sig vara avloppsslangen från diskmaskinen som släppt. Nåja, ingen skada skedd, det gick snabbt, och det låg en äcklig plastmatta därinne som jag passade på att riva ut. Tyvärr för mycket rör för att man ska få till en bra skyddslösning på enkelt sätt om det skulle hända igen, så jag får klura lite.
 
Idag har jag fixerat skjutdörrarna till hallgarderoben i nederkant, sisådär 2 år efter jag monterade dit dem. Även inventerat vad jag behöver för att kunna hänga två ljuskronor på plats, letat efter, hittat och bytt påse till dammsugaren, målat en dörr på en sida, satt upp en vädringspinne utanför ett fönster och städat iordning verktygen.

Bra dag! Nu ska jag göra lite administrativt jox, för att sedan måla lite hyllplan.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Brinnande ved i en modern, grå kakelugn med genomskinlig lucka, inne i ett rum med tapeter och lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mys i höstrusket..
Eldstad som brinner för att torka ett oljat fönster i ett hus med synlig köksdel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller så startade jag den snabbaste värmekällan för att torka ett fönster på övervåningen som valt vattenlek som första prio på dagordningen. Gamla kopplade fönster ska inte stå vidöppna när det duggregnar och blåser..
Visserligen var detta fönster bara oljat till större delen men det kommer att ta tid att torka, funderar på att måla det om inte svampplockningen blir lidande.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Nytta med nöje, sämre kan man ha det :)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Nytta med nöje, sämre kan man ha det :)
fördelen är att det tar tid för fönstret att bli torrt så svampskogen lockar..... Hmmm, känns som om jag glömt något väsentligt, kan vara jobbet.
Okej priolista idag:
Svamp
Torka fönsterbåge och karmen
Arbetet
Vet inte om det var rätt ordning, lutar åt att jag avvaktar med arbetet tills imorgon, hela dagen har snart gått.....

Bör väl tilläggas att jag tar ut kompledighet i de fall om jag är hemma eller är tjänstledig om jag utför större byggnationer, det blir dessvärre inget stort projekt i år.
 
Redigerat:
Snigla skrev:
Sitter och tittar på den nya trärena panelen i taket och undrar varför inget händer.. har ju suttit i snart en timme och tittat - och den är lika ogrundad som innan.. :x

..fan vid närmare eftertanke.. den är lika ogrundad nu som när den sattes upp förra hösten!
24/11 2014 :wow: ..men nu är det gjort (y)

Vitmålad panel på tak med texten "Nu är panelen vit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
När jag scrollar flyllar sig prickarna på panelen till nästa panelbräda, så om du får fel med kvistgenomslag, skyll på mig, jag kanske scrollade för tidigt.... Innan färgen torkat!
Jösses vad blåst jag är idag!
Också.
Snyggt jobbat Snigla!

Sprang som en galning och hämtade en trasa, nu ser det bättre ut......:wow:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ja, det är visst en ful fläck där.
Eller är det kanske en fluga :p

Vägg med en markerad liten mörk fläck eller insekt inom en cirkel.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
En gång i tiden lovade jag någon på forumet att jag skulle lägga upp en bild på mitt/vårat skafferi, glömde bort det med tiden, allt som hände före nyss är snart lagt åt sidan.
Hyllor av lövträ med olika förvaringsburkar, torkade svampar och inlagda varor i ett hemskafferi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svampmängden ökar stadigt..
Hantverksmässigt hyllplan i lövträ med en del av en korg och gröna meloner i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyllsystemet byggt av lövträ, samma teknik som används för skruvlösa bastulavar.
Bild av hemblandade kryddor och sylt i förslutna burkar på hyllor av ljus lövträ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hela hyllsystemet är gjort med mallar, allt tog runt 60 timmar, är inte helt klart än men på god väg.
Problemet är att skafferiet blev för litet, kommer att öppna ännu en gång i en yttervägg och utöka det. Det kommer att bli en variant av "walk in ..."
Det är en salig röra av lövträ dessa hyllplan är gjorda av, mest björk med flam, asp och al.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Ja, det är visst en ful fläck där.
Eller är det kanske en fluga :p

[bild]
Ingen fläck.. hmpf .. det är ett lite försjunket kvisthål.. :surprised:
Det ska inte vara perfekt härute på landet.. :p
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
D09
Var jättemotiverad idag 😁

Tog en säck med gräsfrön

Kastade ut skiten. Beordrade gräset att växa och gick in för att hitta på något roligare

En kul notis är att vägen tog stryk inatt efter ovädret 😂😂😂
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Försökte spackla iordning en skev och vind "låda" som döljer värmeledningarna till övervåningen och lät tankarna vandra. Kom fram till att spackla och bre glasyr på tårtor borde vara rätt likt. Insåg att jag därför troligen inte är så bra på det heller 😁
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.