Originalet skrev:
Om du inte läser vad man skriver behöver du inte svara. Är för att få en finare gräsmatta inte för att jag inte hinner klippa. Kom tillbaka när du har några seriösa svar.
legion skrev:
Varför ska du överhuvudtaget behöva ha åsikter om hur TS väljer att klippa sitt gräs? Om du inte har nåt meningsfullt att komma med kan du väl bara avstå från att skriva i tråden:banghead:
Vad griniga ni är, är det för att semestern just är slut?

En av fördelarna med ett sådant här öppet forum är ju att man kan få nya synvinklar som kanske öppnar ögonen för andra, och kanske rentav bättre, sätt att lösa ett problem.

F.ö. håller jag med till exempel SBH.
En robotklippare till 50 m2 gräs :wow:

Men en allvarlig fråga till Originalet:
Varför tror du att gräsmattan blir bättre av att klippas av en robot.
Riktigt bra gräsyta får man ju faktiskt med en cylinderklippare,
som mg765 skrev nyss.
Fråga vilken golfbaneägare du vill!

(Har själv 15000 m2 tomt och inga robotar. Men ett par kossor :) )
 
Redigerat:
KnockOnWood skrev:
Vad griniga ni är, är det för att semestern just är slut?

En av fördelarna med ett sådant här öppet forum är ju att man kan få nya synvinklar som kanske öppnar ögonen för andra, och kanske rentav bättre, sätt att lösa ett problem.

F.ö. håller jag med till exempel SBH.
En robotklippare till 50 m2 gräs :wow:

Men en allvarlig fråga till Originalet:
Varför tror du att gräsmattan blir bättre av att klippas av en robot.
Riktigt bra gräsyta får man ju faktiskt med en cylinderklippare.
Fråga vilken golfbaneägare du vill!

(Har själv 15000 m2 tomt och inga robotar. Men ett par kossor :) )
Har inte haft så bra gräsmatta efter att jag började med robot
 
Micke_vb skrev:
Har inte haft så bra gräsmatta efter att jag började med robot
Äääh, nu förstår jag inte.
Har gräset blivit sämre efter roboten kom i tjänst?
 
KnockOnWood skrev:
Äääh, nu förstår jag inte.
Har gräset blivit sämre efter roboten kom i tjänst?
Eller så vill du inte förstå eller bara göra dig lustig över nåt som inte jag förstår
 
Cylinderklippare är inte att tänka på även om den klipper fint. Då marken är så fuktig jämt är den ett rent helvete med en sådan. Hade en ny Gardena friklippare när jag flyttade in, som användes en gång. Har en enda granne som klipper med cylinderklippare trots att alla har likadana trädgårdar. En timme minst klipper han med den.
Två robotar blir alldeles för dyrt, det bästa hade varit en med dubbla laddstationer och byta yta varannan eller var tredje dag isåfall. Eller en som garanterat klarar den lilla ytan på en laddning.

Annars får det väl bli att fortsätta med den jag har.
 
S
legion skrev:
Varför ska du överhuvudtaget behöva ha åsikter om hur TS väljer att klippa sitt gräs? Om du inte har nåt meningsfullt att komma med kan du väl bara avstå från att skriva i tråden:banghead:
tagga ner :wow:
 
Redigerat:
Jordborr, i med dreneringsrör, gräsmattan blir torrare, klipp med vanlig klippare eller gå som du känner för det med roboten.
Är du riktigt sugen på att ha en robot finns det faktiskt "onödiga" pryttlar att köpa till dem, det finns företag som bygger det man vill, en hiss till en robotklippare hade varit riktigt häftigt.

Ps, jag skämtar inte med dig, pm-a mig så skickar jag addressen till de som gör hissar, specialgarage, "biltvätt" i miniatyr och mycket annat som man kanske inte prioriterar.
 
Hur är det med grannarna? Saknas staket mellan er? Bra grannsämja? I så fall kanske ni kan gå ihop några st och köpa två robotar, en för framsidan och en för baksidan. Sedan lägger ni separata slingor på fram- och baksidorna och låter robotarna klippa kontinuerligt. 3 grannar som delar på kostnaderna för en HQ 420 och en Gardena 50 kommer lika billigt undan som en person som köper en Gardena 50. (Med reservation för vad kampanjpriserna off season kan ligga på).
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Micke_vb skrev:
Har inte haft så bra gräsmatta efter att jag började med robot
Kan ju tolkas som du skrivit det:
""Jag" har inte haft någon bra gräsmatta sedan jag började använda robot"
Så läste jag det också första gången, sedan förstod jag att du menade:
"Har inte tidigare haft så bra gräsmatta någonsin, som efter att jag började klippa med robot"
Något i den stilen skapar inga oklarheter för Wannabe skåningar som P.... aka KoW......
Hmmm! Nu hamnade jag kanske på någons "tio i bott" - lista:cool:
 
Funkar det ens med framsidan som biyta? Måste inte begränsningskabeln dras fram på framsidan också isf?
Eller det ska du kanske?
 
Pagno skrev:
Kan ju tolkas som du skrivit det:
""Jag" har inte haft någon bra gräsmatta sedan jag började använda robot"
Så läste jag det också första gången, sedan förstod jag att du menade:
"Har inte tidigare haft så bra gräsmatta någonsin, som efter att jag började klippa med robot"
Något i den stilen skapar inga oklarheter för Wannabe skåningar som P.... aka KoW......
Hmmm! Nu hamnade jag kanske på någons "tio i bott" - lista:cool:
Gränsen för att vara märkvärdig går tydligen någonstans från Sundsvall och söderut :p
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Bra ide men funkar tyvärr inte då alla framsidor avgränsas av en uppfart så de hänger inte ihop och på baksidan har alla häckar mellan trädgårdarna.
Sen vet jag att det kan bli trassel att dela på nåt sådant även bland de bästa grannar tyvärr.
 
Lexington skrev:
Funkar det ens med framsidan som biyta? Måste inte begränsningskabeln dras fram på framsidan också isf?
Eller det ska du kanske?
Jo det fungerar då jag har en liten gång mellan hus och garage där jag kan få ner kabeln i en springa mellan asfalt och husgrund.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.