Ja det var det jag undrade ;-)
Företag, modell, pris, tillval alltså ;-)
 
L
Familjen skrev:
Ja det var det jag undrade ;-)
Företag, modell, pris, tillval alltså ;-)
Vi har valt Ugglan 135 från LB-hus.
Pris nyckelfärdig på totalentreprenad inkl tillval 1.530.000:- (utvändig målning ingår ej)
Tillval: tilluft till framtida kamin, radonslangar, extra rum, isolerade innerväggar, massiva innerdörrar, kök i fullhöjd med takanslutning, lucka studio, inbyggn varmluftugn och micro i rostfritt, uppgradering av tvätt- och diskmaskin.

Lasse o Ulrica
 
Vi har valt ett Myresjöhus, Prästgården. 165 kvm i två plan med mansardtak.
I grundutförande kostade det 2 024 000 (har jag för mig)

Våra tillval är (bl a)
Golvvärme i badrum uppe/nere
Rostfria vitvaror
Lockläktpanel
Stegljudsisolering mellan våningarna
Förberedelse för braskamin
Ritat om köket (bytt ut skåp mot utdragslådor, högskåp för skafferi etc etc)
Ändrat lite på fönstren
Annan ytterdörr

Med tillvalen så hamnar nog huset på 2 250 000 (det är inte riktigt färdigt än)

Sedan tillkommer ju tomten...dyr.
 
Eksjöhus modell Brevik. 1926000 i grundpris.

Tillval: Balkong, golvvärme övre bad, Comfortzone istället för IVT490, ek istället för furutrappa, rostfria vitvaror, massivt björk kök i fullhöjd istället för laminat i kontinentalhöjd, andra fönster, centraldammis, extra kakel och klinker, andra badrumsmöbler, braskamin Contura 560T, extra elarbeten, 30 cm isolering under plattan plus lite annat.

Totalsumma ca 2060000 efter en hel del prut.  
 
intressant att läsa vad ni valt och kanske framförallt vad ni valt för tillval. Själva har vi ursvårt att välja. Just nu väljer vi mellan en omarbetad Pilegården (med någon form av pulpettak och ändrad fönstersättning, Myresjö) eller en något nedbantad Saltö (Götenehus). Vi har tänkt att hela projektet inte får kosta mer än 2,5 miljon och då kostar vår tomt 125 000.
 
Familjen skrev:
Ja det var det jag undrade ;-)
Företag, modell, pris, tillval alltså ;-)
Hej, vi bygger myresjöhus Aria med oinredd övervåning. tot boyta ca 180kvm. Tillval som vi valt är golvv nedre botten, inbyggnadsugn + micro, torktumlare, fullhöjd skåp i kök, lite exklusivare kakel + klinkers, klinkers i hall, förberedelse för kamin i v-rum, större modell på v-pump, andra innerdörrar, andra entre + groventre dörrar, xtra knutbrädor på fasad, xtra radonskydd, extra isolering i innerväggar, lite xtra ang eldosor o dimmers samt automatisk utebelysning. Ja det var nog allt. Dessutom har vi kunnat ändra mycket efter eget tycke ang planlösning. Flyttat väggar, tagit bort rum, lagt till en klädkammare etc.
Vi är så långt MKT nöjda, kalkylen har hittills hållt MKT bra och vårt totalpris inkl tomt + alla anslutningar-ja alltså ALLT blir ca 1 950 000. :)
 
Bygger egenritat lösvirkes hus med lokal byggfirma. 2 600,000kr

Platta med golvärme, Paneltak i hela huset , Vägghängd toastol på båda toaletterna, Spotlight i fönstersmyg i både köket och vardagsrum , Downlight i taksprång fram och baksida, Rostfria vitvaror med inbyggnads micro/ugn och spishäll frihängd fläktkåpa i rostfritt ,Köksinredning ekfaner körsbär inkl krönlist med spottar ,trä golv ev laminat för att det tål mera.I våtutrymmen blir det blir kakel och klinkers,
2,50 i takhöjd ,täljstenskamin (pellets)som ska anslutas till en acktank på 750l+ en på 200l och därigenom driva både golvvärmen och varmvattnet. isolerade innerväggar, ångbastu med bubbel och massage mm , Garage på 41kvm med motorstyrd garageport inkl fjärrkontroll även VA uppvärmning med luft luft värmepump. Centraldamsugare större modell med bättre sugkapacitet och ljuddämpare även med 2st rostfria sockelsugdosor som ska placeras i köket & groventre, Fönsterspröjs och Persienner till fönstren, Rött taktegel, 6st höga fönster förlängda ytterväggar i kök och vardagsrum 1m Färdig gräsmatta och trätrall baksida på mellan 40-50kvm säkert glömt något men det är vad jag kommer på nu.
 
Familjen skrev:
Ja det var det jag undrade ;-)
Företag, modell, pris, tillval alltså ;-)

älvsbyhus mimer(oinredd övervåning). totalkostnad ca 1400000.

sx modell med vattenburen värme, kamin, c- dammsugare, gröna köksluckor, vidbyggt dubbel garage, extra lamputtag, extra eluttag, förberett för dusch(övre plan), spishäll, större tvättmaskin, torktumlare, cylinderlås, tapeter med bård(3 rum), eget köpt hörnbadkar, takkupa, sadeltak över entre, spröjs.

tror att det var allt men har säkert glömt ngt...
tomten kostade 111000 med vatten och avlopp.
 
Ä-hus Mimer med dubbelgarage lite lull lull kakelkamin parkettgolv mm mm totalkostnad 1490 000 inkl tomt och gräsfrön färg mm
 
Vi har byggt ett Skidsta hus (ombyggt mosippan) på 180 kvm. Det har kostat 1 900 000:- inkl garage och platta och markarbete. Därutöver kommer kostanden för tomt, pantbrev, VA-anslutning, bygglov på 325 000:-

Våra tillval har varit centraldammsugare, dyrare badrumskåp, extra el- och internetuttag, extra tillval för golv, kakel och klinker, bättre köksfläkt samt dyrare köksluckor.
 
Vi ska bygga Pärlugglan, LBhus och NF kostar huset 1,6 miljoner
Vi har valt längre vardagsrum, radonslang, förberedelse för kamin, uppgraderat vitvaror, fullhöjd i köket mm plus ett garage också

Sedan kommer det att komma mer extrakostnader då vi ska ha golvbrunn i garage, extra eluttag, tomrör mm men det tar vi direkt med de som ska göra jobbet

På tisdag är jag tomtägare för då äntligen äger vi tomten :)
 
anno2069 skrev:
Vi ska bygga Pärlugglan, LBhus och NF kostar huset 1,6 miljoner
Vi har valt längre vardagsrum, radonslang, förberedelse för kamin, uppgraderat vitvaror, fullhöjd i köket mm plus ett garage också

Sedan kommer det att komma mer extrakostnader då vi ska ha golvbrunn i garage, extra eluttag, tomrör mm men det tar vi direkt med de som ska göra jobbet

På tisdag är jag tomtägare för då äntligen äger vi tomten  :)
Är pärlugglan samma som ugglan 159? Var bygger ni någonstans, vi bygger iofs NNF men jag har för mig att NF i Stockholm kostar 1860tkr. Att det kan skilja så mycket :(
 
Grattis till tomten förresten, visst är det kul när det går framåt:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.