Jag har tittat lite på såna där snygga innedörrar med fönster i. Noterade att bauhaus sålde för c:a 2.500:- (vet inte vad det var för fabrikat) fast då var det en vanlig standarddörr som de hade monterat ett fönster i. Kände lite "ihålig" om man säger så.

På Beijer sålde de swedoors dörr som kändes betydligt mer gedigna för c:a 3.200:-.

Nån som känner till om man kan köpa lösa fönster och montera själv?

//Christian
 
Totte_S
kirre777 skrev:
Nån som känner till om man kan köpa lösa fönster och montera själv?

//Christian
Klart man kan ;)
Fast det lär väl sortera inom kategorin "gör din egen speciallösning".
Nu vet ju inte jag vilken dörrmodell du vill ha, men klart du kan köpa en dörr i massivträ och med lite tankejobb, en överhandsfräs och ett snack med glasmästaren så kommer du säkert på en lösning som passar plånboken bättre, men du ska nog räkna med en del jobb.
Vi har en gammal spegeldörr där en dörrspegel är utbytt mot glas. Är dörren tillräckligt stadig i grunden så borde det gå att lösa med fler glas.
 
kirre777 skrev:
Nån som känner till om man kan köpa lösa fönster och montera själv?
Här är en leverantör: http://www.dromfonstret.se/
 
Immobil skrev:
Här är en leverantör: [länk]
Det där såg ju intressant ut...

För att förtydliga mig; jag har redan dörrar men det är såna där trista 70-tals-lägenhetsdörrar (läckert ljusgrå med lite mörkare gråa plasthandtag :p). Funderade på om man kunde ta ut ett hål och sätta i ett fönster. Det lutar nog åt att jag köper nya dörrar i alla fall. Har inte bestämt mig.

//Christian
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.