-RB- skrev:
Burit in 70 m2 panel som skall bli innertak på vinden. Nu ligger panelen i biblioteket men skall bäras upp på vinden ikväll. Det är bara två trånga svängda trappor upp dit. Någon frivillig?

[bild]
Gärna.. om det inte vore för det där med poolen, och källaren, och midsommar, och jobbet.. och just, avståndet.. Men annars hade jag kikat över! :)

Cirkusuppdrag är lite av min specialtet. ;)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Cirkusuppdrag är lite av min specialtet. ;)
Undanflykter med verkar det som ;)
Du är så välkommen om du ändrar dig. :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag har jag klippt gräset för första gången med nya klipparen. Vilken dröm!

DSC_1402.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Du verkar liten för din ålder men väldigt söt:)
 
  • Gilla
johel572 och 8 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Idag har jag klippt gräset för första gången med nya klipparen. Vilken dröm!

[bild]
Hur funkar det? Du verkar ju inte nå ner till pedalerna. ;)
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Idag har jag klippt gräset för första gången med nya klipparen. Vilken dröm!

[bild]
Åkklippare i all ära, men vänta tills du slänger ut den där och skaffar robot ;)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Oljat entrétrappan, en betongtrappa som någon nån gång i tiden klätt in med brädor/plank.
20% brunsvart lasyr i oljan för att slippa gråträet, som jag i motsats till många andra, tycker är skitfult.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Ringt VVS-nisse för att ta hand om några småsaker här.. skulle troligen kunna peta på dem själv, men känner inte för det just nu. Man får välja sina duster i hushållet haha..

..troligen bara några packningar osv som ska bytas..

1. Vattenutkastare numero 1 läcker som ett såll när den är påslagen och idag är jag osäker på om jag ens fick av den helt..
2. Vattenutkastare numero 2 (i annat hus) har nada tryck i sig.. ingen vill använda den, varken vi eller hantverkarna haha.. nu är det dags o se över varför det är så.. för vatten finns ju..(vi har byggt ett växthus på den sidan av gården och skulle vilja börja använda just den utkastaren..)
3. Vattenpumpen läcker också som ett såll (när den pumpar upp ur brunnen), vi har skruvat åt alla grejer flera ggr.. men nu får de ta sig en titt och köra en liten service på den.. så den håller några år till..

De kommer nästa vecka.. (y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
Forsatt med altanbygget
 
Skooda skrev:
Forsatt med altanbygget
Visst har du hela telefonen full med bilder som du bara samlar kraft på att ladda upp..? ;)
 
  • Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
S
FredrikR skrev:
Visst har du hela telefonen full med bilder som du bara samlar kraft på att ladda upp..? ;)
nja, kanske kan komma en i morgon, jobbar just nu:D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
E
Råkade pilla lite med kniven i trappan och insåg att kräkfärgade mattan lossnade lätt. Rev resten och k inser att jag saknar plan på återställning. Någon som har lite tips på vad man kan göra? Det är en källartrapp.
20160622_174841.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 20160622_174835.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
epw skrev:
... inser att jag saknar plan ...
Det där känner jag igen... egentligen skulle man gå med bojor på händerna hemma.
 
  • Gilla
Allinug och 4 till
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rullar på rätt bra, kjolen och ena trappen är klar, räckesstolp på plats och låsta mot bjälklaget, imorgon sätts sista frisen, andra trappen och räckena ska börjas. Varit 3 riktigt tunga dagar, så bara och hålla ut ända in i kaklet, finns en liten chans att 90 kvm altan går att gå klar på 4 dagar 👍
 
  • Gilla
Jumos och 10 till
  • Laddar…
Nu är panelen uppe på vinden. Pust. Det gick att böja paketen något så att jag fick dem runt hörnorna.
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.