Har monterat tilluftsventiler men blev osäker på placeringen av dom.
Det sitter ett element under fönstret så jag satte den ovanför fönstret längst till vänster
men eftersom jag inte ville ha det hängande snöret från ventilen synligt så satte jag den i hörnet av fönstret.
Är detta en bra placering eller skulle de suttit mitt över fönstret ändå? Eller bättre i hörn? image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Rent krasst har jag för mig att man ska sätt till och från luft på motsatta sidorna (eller det är ett annat fönster vi ser på bilden?)
 
Hur menar du motsatta sidor? Det är bara det fönstret i rummet och ventilen sitter i vänstra hörnet. Jag har mekanisk frånluft i köket.
 
Okej, men e det självdrag i huset för övrigt?

Jag är inte helt hemma på området ska jag erkänna.
Men man ska få luften att cirkulera så mycket som möjligt.
Just nu får du in kalluft (bakom elementet, under fönstret) den kalla luften värms upp, för att där efter stiga rakt upp och ut igen igenom frånluftsventilen
Antingen hade jag skippat något ut av det (beroende på hur huset ser ut i övrigt) troligen tilluften.
 
Okej,
Nej jag har en fläkt på taket som suger ut ur kök tvättstuga och badrum så det är mekanisk frånluft i hela huset antar jag. Det är bra drag i ventilen och det kommer in luft så det borde väl vara rätt. Luften borde väl ta sig ut ur rummet till närmsta frånluft ( kök) Väl?
 
Det är lugnt. Jag har tilluft på lite olika ställen pga olika anledningar och upplever inga problem. I anslutning till (dvs i närheten av) radiator räcker fullgott om du frågar mig.
 
  • Gilla
Chungas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.