jonmo skrev:
Ropat hem ett gammalt Stanley Sweetheart-pass i mässing och ev mahogny. Postar bilder när jag får hem det.
Så här fint ser det ut. Enligt frun var det så fint att det får bo som dekoration i vardagsrummet. Jag skulle kalibrera det, men det visar sig vara lika bra som det MST 180 jag hade tillgång till. Det enda jag gjorde (efter att ha tagit bilderna) var att byta ut två skruvar som var kromade mot gamla i mässing.

IMG_20160424_003124.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20160424_003142.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simon Swartling och 10 till
  • Laddar…
jonmo skrev:
Så här fint ser det ut. Enligt frun var det så fint att det får bo som dekoration i vardagsrummet. Jag skulle kalibrera det, men det visar sig vara lika bra som det MST 180 jag hade tillgång till. Det enda jag gjorde (efter att ha tagit bilderna) var att byta ut två skruvar som var kromade mot gamla i mässing.


Snyggt!
 
Man blir glad av nya elverktyg!
Hämtade precis ut ett paket med en Bosch GOF 1250 CE handöverfräs med adapter till sänksågens skena och en näve 4.0AH-batterier till skruvdragarna.
Och jag som redan hade två fräsar som inte är slutkörda ännu.
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Härligt, jag hämtade ut min GOF1250ce i söndags :).
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Härligt, jag hämtade ut min GOF1250ce i söndags :).
Nu väntar jag med spänning på en utförlig recension av dessa ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
20160330_162811_zpsajgvb03w.jpg

20160330_162950_zpsdywmlght.jpg

20160330_163228_zpss5z4ohwc.jpg

20151229_153716_zpsrgxqwrtv.jpg
 
  • Gilla
sj6 och 3 till
  • Laddar…
Photo_2016-04-28_01-44-45_PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en cirkelsåg idag, dammuppsamlingen med dammsugare påkopplad var sådär... det finaste dammet försvann men det flög runt lite större bitar, lite besviken då jag har lite problem med allergi när jag sågar golvspån och annat som dammar
 
nino skrev:
[bild]
Blev en cirkelsåg idag, dammuppsamlingen med dammsugare påkopplad var sådär... det finaste dammet försvann men det flög runt lite större bitar, lite besviken då jag har lite problem med allergi när jag sågar golvspån och annat som dammar
Låter som du borde skaffat en sänksåg istället.
 
har en sänksåg men den vill jag inte ha när jag river...
 
3m 7500 halvmask rekommenderas isåfall
 
har jag också men jag kommer inte överens med mask och jobba... men jag får jobba på det
har iaf medicin :)
 
Nu finns det inga ursäkter för elementskyddsbygget längre :D


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Nu finns det inga ursäkter för elementskyddsbygget längre :D


[bild]
Dom är oväntat bra. Efter en liten lärperiod i början där man begår alla misstagen går det att producera väldigt fina ytor (y)
 
  • Gilla
Gri11en och 1 till
  • Laddar…
Bra, då verkar det vara ett bra köp :).

Köper normalt helst proffsprylar, men denna skulle vara bra och jag kunde inte motivera ett inköp av en wager-spruta.

Har lackat en del innan, men berätta gärna om misstagen så kanske jag inte behöver göra alla själv :)
 
  • Gilla
Gri11en
  • Laddar…
Med de färger jag använt (olika snickerilack och snickerigrund) har jag fått späda mycket, 5:7 färg:vatten sist om jag minns rätt.

När man kör så byggs det sakta upp torkad färg runt munstycket som behöver petas/torkas bort ibland, gör du inte det i tid börjar den spotta stora droppar färg. Det torkar till snabbare om man gör uppehåll i sprutandet så planera helst att spruta upp en hel behållare i ett sträck.

Blanda färgen i en separat burk med tätt lock som du sedan kan hälla över ifrån. 1L plastburkar för turkisk yogurt är bra till det. Lätt att blanda genom att skaka burken vilket du _absolut inte_ vill göra i färgsprutans behållare då det sätter igen inlufthålet. Så äter du inte redan turkisk yogurt är det bara att börja ;)

När du målar får du heller inte tippa munstycket/behållaren mer än några grader för då sätter färgen igen inlufthålet.

Tvätta ur sprutan och behållare bums efter du målat för då går det snabbt. Dagen efter sitter färgen fast i sprutan och det tar timmar.

Inga bilar parkerade inom 50 m, särskillt inte svarta...

Tunna lager, många lager. Eftersom det torkar så snabbt är det lätt att måla många lager. Målar du tex en stol så har färgen på första benet torkat innan du är klar med spjälorna och du kan börja om med benet igen utan paus emellan.

Om det inte är väggar, golv och tak du vill måla så var inte inomhus.

Du kommer antagligen vilja ha handskar på dig.

Jag har emperi för allt utom näst sista punkten som bara är en välgrundad hypotes.
 
Redigerat:
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.