Finns det någon här inne som har byggt ett Anebyhus?

Plus och Minus med dem?

 
Har byggt Anebyhus i Stockholm norrort. På plus-sidan kan sägas att husen är otroligt gedigna och välisolerade. På minus-sidan? Vet inte riktigt var jag skall börja :)) Som många andra tycks Anebyhus lida av svårigheten att få tag på duktiga och seriösa entreprenörer på den överhettade Stockholmsmarknaden...
Vi flyttade in nyligen och krigar nu mot slarv, nonchalans, ren klantighet och allmänt ointresse från våra entreprenörer. Har en gedigen lista med fel från slutbesiktningen, återstår att se hur många som kommer att åtgärdas inom 2 månader. Kan ej säga att jag är speciellt nöjd med hur allt fungerat under själva byggtiden heller, trots att man ligger på som en hök (så gott det går, både frugan och jag jobbar ju heltid, har annat att göra än jaga hantverkare m.m. hela dagarna) så har det slarvats och missats en hel del...inflyttningen blev försenad m.m.m.m.m.m.......
Detta är det första huset vi bygger, så jag kan ej avgöra om vi är speciellt hårt drabbade...känns dock ganska jobbigt just nu. Stortrivs i alla fall och älskar huset som sådant!!!

MVH

//RBJ
 
Var i norra Stockholm har Ni byggt ?
Önskar komma i kontakt med Er !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.