Hej!

Jag läser nu en objektsbeskrivning där det står ungefär så här:
2006 ny Luftvärmepump
2000 nytt tak på friggebod
2010 ny gräsklippare (ingår i köpet)
2007 Badrum/dusch

Det verkar som köpet kommer att gå väldigt fort flera budgivare och sannolikt avslut innan visning.
I övrigt gäller det ett fritidshus från 1962 på plintgrund/krypgrund med synliga sättningar i grunden.
Kallställd vintertid. Sommarvatten och avlopp saknas.

Frågan är kan jag med ovanstående information med fog förutsätta att badrummet är kaklat och helrenoverat 2007 eller kan det röra sig om en allmän uppfräschning (målning, nya inventarier, lampor m.m.)
Inga dokument finns på badrummet.

Till skillnad från de andra detaljerna som räknas upp står det ju inte "nytt" framför Badrum/dusch.
Kan det ansett vara utfäst eller en utfästelse att det står 2007 badrum
 
Nej, det kan du inte.
 
S
ja det kan bara menas med målning.
men ett nio år gammalt skulle iallafall jag renovera
 
Skojar du med mig eller? Skulle du, på fullaste allvar, räkna med att behöva renovera ett badrum gjort för 9 år sen?
 
Lol l o l l.o.l.

Skrattar ut högt.
 
Redigerat:
S
rastlos skrev:
Skojar du med mig eller? Skulle du, på fullaste allvar, räkna med att behöva renovera ett badrum gjort för 9 år sen?
mest för att få ändrat färger och liknande
 
Skall du dit och titta mer?
Titta i så fall i golvbrunnen, lyft gallret ta några närbilder, så kan någon här nog bedöma om det är renoverat.
 
Jag hade en plattläggarkompis med mig som tittade i golvbrunnen. Han sa att brunnsmanchetten saknas och att det var kladdat en massa silikon runt den fyrkantiga plattan runt brunnen. Sen sa han något om silikon i golv väggvinkel också. Är det ovanstående något att oroa sig över?
 
Varför ställer du frågan i första inlägget om du hade med dig en plattläggarkompis som redan vid visningen påpekade att brunnsmanchetten saknades?

Varför frågade du inte säljaren eller mäklaren direkt på plats?
 
Han hängde med på andra visningen.
 
Jonny77 skrev:
Jag hade en plattläggarkompis med mig som tittade i golvbrunnen. Han sa att brunnsmanchetten saknas och att det var kladdat en massa silikon runt den fyrkantiga plattan runt brunnen. Sen sa han något om silikon i golv väggvinkel också. Är det ovanstående något att oroa sig över?
Din plattsättarkompis borde kunna förklara hur illa det med en saknad manschett. Men normalt sett så betyder det att badrummet är slut Allt måste göras om.
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
I första inlägget står att avlopp saknas?
Vad är då den felaktiga golvbrunnen ansluten till???

Protte
 
  • Gilla
Blundgren
  • Laddar…
Duschvattnet går rakt ut under huset. Ca 50 cm ner till marken.
 
Stabilt! Låter inte så lagligt. Hoppas du har planer på att gräva in avlopp med andra ord. Finns bilder på badrummet? Tätskikt onödigt just nu ;)
 
Jag skulle förutsätta att det mesta är o-fackmässigt och bristfälligt utfört.
Man kan hitta de mest förunderliga lösningar i fritidshus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.