trattalask
krilleman_215 skrev:
Spacklar du inte in en stålkant med sträckmetall? (vad den heter på fackspråk vet jag inte)
Det satt hörnskydd inputsat på ungefär 2/3 av hörnet så jag tänkte att det nog gick bra utan. Vi får se, annars får jag slipa ner och spackla igen... För det är ju så roligt! ;)
 
Krilleman
Jag tror jag köpte mina på Beijer. Min murstock är synlig i tvättstugan, två kanter.

Jag trodde det skulle bli lite halvklurigt att få till hörnen. Men icke, lätt som en plätt för en glad amatör som jag.
 
trattalask
Det hörnskyddet som sitter är inputsat. Så jag tror det blir konstigt om jag sätter ett nytt som komplement som bara spacklas in då dom skulle hamna i olika nivå.

Alternativet är väl att sätta nytt hela vägen utan på det gamla och spackla ännu mer.
 
Fortsatt med katternas toalett, idag blev det en hörnlist runt hela. Detta kan nog bli det lyxigaste skithuset för katter som skådats ;) tänkte börja klä in "väggarna" med lite överblivet golv som ligger tror det kan bli snyggt sen ska det bli lite LED belysning också, ingen vill ju sitta och skita när det är totalt mörker :D

IMG_20160209_193811_zpspnjt6z51.jpg
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Och chefen kontrollerar ditt bygge ser jag. :D
 
Katterna är nöjda, har övergett den gamla kattlådan helt (y) blev lite sugen på att snickra lite mera så nu är golvet på plats på väggarna.

IMG_20160209_202842_zpszdg7apmq.jpg

Såhär ser det ut på dagarna då vår sovrumsdörr står öppen. Kass bild med mobilkamera + blixt men den duger. Ska ju även köpa en vajer och sätta ett tyg som täcker hela utom nedre vänstra hörnet. Får se om man hinner med det imorgon.

IMG_20160209_202901_zpsyhdzx8yt.jpg
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Dricker katterna ur bag-in-box också?
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
trattalask
Tobas skrev:
Det hörnskyddet som sitter är inputsat. Så jag tror det blir konstigt om jag sätter ett nytt som komplement som bara spacklas in då dom skulle hamna i olika nivå.

Alternativet är väl att sätta nytt hela vägen utan på det gamla och spackla ännu mer.
Spacklade hörnet med en bred spackelspade som mothåll. Ser snygg ut nu, får se i helgen när jag slipat. =)
 
Nej men på morgonen så vill de ha rinnande vatten direkt från kranen och även under dagen/kvällen när man är hemma då säger de till.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Äntligen har min hall blivit färdigtapetserad! Underskattade totalt hur lång tid det skulle ta... Men nu är det färdigt, bara golvsocklarna kvar och dom tar jag till helgen.
 
Skickade in alla papper till kommunen igår och fick slutbeskedet på mailen idag så det blev premiär ikväll...

20160211_201344.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
P-plats skrev:
Skickade in alla papper till kommunen igår och fick slutbeskedet på mailen idag så det blev premiär ikväll...
Det är alltså "slutbeskedet" du eldar upp? Grattis :)
 
KnockOnWood skrev:
Det är alltså "slutbeskedet" du eldar upp? Grattis :)
Hade jag fått det i ett brev så hade jag ju kunnat tända med det men ville inte slänga in datorn i kaminen... :rolleyes:
 
D09
Udda impuls idag 😳

I brist på tid för seriösa projekt så fick jag mig en impuls att se hur mycket järn etc som toalettens cistern samlat på sig...

Upp med locket och fram med duschslangen, töm behållaren och började spola....

Som nytt nu men fy fan va äckligt..

Man vill inte se allt som finns 💀
 
trattalask
Tobas skrev:
Spacklade hörnet med en bred spackelspade som mothåll. Ser snygg ut nu, får se i helgen när jag slipat. =)
Slipat på 10min ikväll med min abranetkloss. Blev bra, fyllt i lite smått som inte blev helt hundra.

Nu blir det inte mycket gjort i helgen då frugan jobbar och man tydligen ska ha lite uppsikt på barnen. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.