Ja om de hittar ett akut fel på bromsarna blir jag rätt glad iallafall
 
Jag kör dock TDD och BDD i mina system, samt en domän och arkitektur som bygger mycket på SOLID etc så mina utvecklare har inte mycket utrymme att skriva buggar, mao har testarna lite att göra :D
 
AndersMalmgren skrev:
Ja om de hittar ett akut fel på bromsarna blir jag rätt glad iallafall
Jag skulle inte säga att blir glad, snarare tacksam. Och jag kan lova att jag ser mer ut som bilden i mitten, än den till vänster, om det skulle hända. :)
 
Jag höll på att säga jag blir arg när testarna hittar ett fel som inte var ett fel, men då blir jag också glad för då har de hittat något som inte fungerar tillräckligt självförklarande
 
Bob_the_builder
It's not a bug, it's a feature.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
IMG_7134.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 8 till
  • Laddar…
Jag tror denna är gjord av en sysadmin
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Jag kör dock TDD och BDD i mina system, samt en domän och arkitektur som bygger mycket på SOLID etc så mina utvecklare har inte mycket utrymme att skriva buggar, mao har testarna lite att göra :D
Gäsp. Själv kör jag BS pipe dev null :wow:
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Yrkesstolthet är visserligen ett förlegat ord idag, men om man blir glad över att man gör fel, ja då är något allvarligt fel... ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vilken dröm att vara ensam i ett projekt, inga buggar, bara vacker kod :)
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Vilken dröm att vara ensam i ett projekt, inga buggar, bara vacker kod :)
Det finns buggar. Du har bara inte upptäckt dem än. :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
-RB- skrev:
Det finns buggar. Du har bara inte upptäckt dem än. :)
hehe, bara jag som skojar med folket ovan, det är bara dåliga utvecklare som tror att de inte skriver buggar. Dock ska man alltid säkerställa att en bugg aldrig kommer ut i produktion. I ett solit system finns det tester för att minimera att dessa kommer ut i prod, men de kommer alltid hända ändå, och när de uppstår skriver man ett test som bevisar buggen innan man lagar dem. På så sätt kan den aldrig uppstå igen, ett litet exempel från ett av mina open source projekt.

https://github.com/AndersMalmgren/S...xy.Tests.DotNetClient/SubscriptionTest.cs#L85

Om man postfixar namnet med issuenumret är det enkelt att hitta info om buggen
https://github.com/AndersMalmgren/SignalR.EventAggregatorProxy/issues/19
 
  • Gilla
ekblom
  • Laddar…
mexitegel skrev:
[bild]
hjälp, jag skrattar ihjäl mig!! :D
 
AndersMalmgren
Oj vilka klassnamn! Dom var långa och informativa ;)
 
Testklasser är ju lite special :D Men jag är inte rädd för långa klass eller metodnamn i vanliga fall heller. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.