andersmc skrev:
Nej, sina ögon kan ingen se illusionen med. Men väl med ett öga. Man måste blunda med ena ögat.

Det är därför det funkar med mobilkameran. Den har bara en lins.
Hmm.. Jasså, men jag kan se illusionen utan att blunda med ena ögat :) Jag stirrar på drakens ögon och fokuserar blicken så att illusionen framträder.
Vet inte hur jag lyckas med det. Men jag gjorde på samma sätt när jag försökte få fram bilden i de där 3D-tavlorna som var poppis på 90-talet.
 
DANNE_K_ skrev:
Hmm.. Jasså, men jag kan se illusionen utan att blunda med ena ögat :) Jag stirrar på drakens ögon och fokuserar blicken så att illusionen framträder.
Vet inte hur jag lyckas med det. Men jag gjorde på samma sätt när jag försökte få fram bilden i de där 3D-tavlorna som var poppis på 90-talet.
Jomen där SKA man titta med båda ögonen. Där är det ett platt papper som ska se tredimensionellt ut. Drake ÄR tredimensionell, men där ska man lura ögat att den inte är det. Eller att den är 3-D, fast på ett annat håll.
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mats Lj och 7 till
  • Laddar…
Ja, det grävs djupt i kommunal-fickorna... :p
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
H
Ja, mer i alla medlemmars fickor.
 
HEM2121 skrev:
Ja, mer i alla medlemmars fickor.
I fackpamparnas fickor iallafall.. haha, bästa som hänt på länge
 
På temat kommunal.
Vanliga frågor just nu är lite kul...
Screenshot_2016-01-15-21-29-44.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
H
AndersMalmgren skrev:
I fackpamparnas fickor iallafall.. haha, bästa som hänt på länge
Ja, pamparna gräver i medlemmarnas fickor men de är inte nöjda, de vill ha mer, så de höjde medlemsavgiften.
 
Redigerat av moderator:
Jag har raderat politiska inlägg. Det är svårt att skämta om politik så att alla tycker det är roligt.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
kontorsråttan
Svårt att ta saker på allvar om man inte får skämta om dem.

:(
 
  • Gilla
Heidina
  • Laddar…
Nu vet jag ju inte om jag sett alla inlägg som blivit raderade, men jag tror det kan vara svårt att hitta ett enda inlägg i denna tråd som "alla" tycker är roligt. De 10 000 medlemmar som lämnat kommunal de senaste dagarna tycker säkert inte att det som hänt är ett skvatt roligt, men som kontorsråttan antyder, man måste väl ändå kunna få skämta om det. Särskilt i ett sådant här fall. Lite får de som fortfarande tycker att kommunal gjort rätt tåla. ;) och tycker de inte det är roligt, så finns gott om andra trådar här på forumet just idag ;)

Bilden från hemsidan är ironi på hög nivå, när den är som bäst :)
 
  • Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
Jag tycker att det slutar vara roligt när man blir sur på varandra och börjar bråka istället för att skratta. Det var inget skämt jag raderade utan politiska kommentarer som inte var ämnade att vara roliga, och svar på dessa. De var helt klart off topic.
 
  • Gilla
elpaco och 3 till
  • Laddar…
kontorsråttan
[video=youtube;OJxhpdSLVCs]https://www.youtube.com/watch?v=OJxhpdSLVCs[/video]


Nu blir jag väl avstängd.....
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Jag tycker inte att en lång diskussion om vad som ska svaras på för att komma in i USA är speciellt kul heller, men man kan väl inte förbjuda den, den följer ju liksom med.
Och bråk blir det väl om allt möjligt eftersom en del har en hård ton.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Jag tycker att det slutar vara roligt när man blir sur på varandra och börjar bråka istället för att skratta. Det var inget skämt jag raderade utan politiska kommentarer som inte var ämnade att vara roliga, och svar på dessa. De var helt klart off topic.
Ok, då är jag helt med på noterna (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.