thomasx skrev:
Nej, den står inte i ESTA-ansökan, förnyade den nyligen och där fanns den inte. Däremot möjligen på visa waivern, men vem f-n läser allt på den ;)
Jag kan redigera mitt inlägg, den fanns med i ansökan du gör online förut (Esta?). De har ändrat en hel del av frågorna där. 2008 var den med, har ingen skärmdump så inga bevis :)

Not.
Det stod inte något om nazism men något liknande "Deltog du under förintelsen 1941-1945?".
 
Redigerat:
Ramnemark skrev:
Jag kan redigera mitt inlägg, den fanns med i ansökan du gör online förut (Esta?). De har ändrat en hel del av frågorna där. 2008 var den med, har ingen skärmdump så inga bevis :)

Not.
Det stod inte något om nazism men något liknande "Deltog du under förintelsen 1941-1945?".
Precis. Och vilken bisarr mängd petimeteranmärkningar på en liten detalj i ett belysande exempel. Jag skrev ursprungligen "Den har nog en strikt juridisk bakgrund. Ungefär som när man reser in i USA och får frågan om man deltagit i förintelsen." och sedan skrev jag "blah blah något av det slaget".

Min poäng var ju uppenbarligen inte en juridisk detalj i inresandet till usa, utan att frågan man får när man besöker systembolaget.se är av liknande natur. Ingen gammal krigsförbrytare förväntas ju svara ja på frågan, utan man vill kunna hålla deras nekande mot dem i efterhand. Vilken tonåring kommer att svara nej på systembolaget, om de vill surfa sprit?
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Varenda alkoholföretag i världen har samma "spärr" på sina sajter. För en del räcker det med att man är "legal drinking age", andra kräver att man är 25 år. Men ingen kräver att man talar sanning och på alla kan man svara och svara tills man svarar rätt ålder... patetiskt.
 
Fotografen skrev:
Den spriten, den spriten. Om det inte vore för det där skottarna blaskar ihop skulle man kunna bli nykterist för mindre.
Jag som trodde jag haft vilda fester i mina dar men mot ryssarna ligger man i lä.
Jag behöver inte hela Skottland utan nöjer mig med Islay.
 
A
Vad heter tråden där ni lägger ut saker som inte är okej men inte farliga? Typ "Inget elfel men" Läste denna tråd för ett halvår sedan och hittar den inte igen?
 
Facebook?
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Bob_the_builder
I-94W heter formuläret.


image.jpeg
 
A
Ramnemark skrev:
Facebook?
Nej inte Facebook ;) . Var en tråd där man frågade efter folks dåliga/speciella lösningar. Typ halvtrasiga förlängningsladdar. saker i den stilen.
 
Mikael_L
Hemmakatten
När jag reste till USA första gången på 70-talet var man tvungen att ha en röntgenförsäkring om att man inte hade TBC. Man fick dessutom svara på frågor om man varit medlem i, eller sympatiserat med, ett kommunistiskt parti med flera liknande frågor.
 
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tom12 och 10 till
  • Laddar…
Någon från Texas hade aldrig föreslagit 9mm framför .45 APC :p
 
Dessutom verkar det nästan osannolikt att det skulle gå att hitta en blocknyckel med mm-mått i det där landet. Övergången till det metriska systemet går ju "inch by inch" som bekant :D
 
Hmm, som TS till denna tråd kanske jag kan införa en regel som inte finns med i BHs forum regler:

Inläggen i denna tråd behöver inte vara korrekta, sanningsenliga eller stämma överens med den allmänt vedertagna verkligheten.

OK?
 
  • Gilla
elpaco och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.