Börjat sätta läkt för luftspalt på vinden.
 
Idag har jag spacklat hallen. Började med att spacklet hade torkat, så jag fick åka och köpa nytt, sen insåg jag att spackling är bland det tråkigaste som finns eftersom man måste slipa också..
Med det i tanken så la jag på väldigt lite spackel (lägger alltid på för mycket) och spacklar hellre flera gånger än slipar så jag blir less:)

Någon som kan tipsa hur jag sätter igen hål från molly på lämpligt sätt, bara spackel lr ska jag fylla dom med ex latex innan?
 
Rivit ned den sista trätexen på vinden. Ville inte bygga in den då den inte luktar något vidare när den blivit några decennier gammal. Jag har dessutom varit uppe på taket med byggfirman som bytte tak åt oss för några år sedan. Vi har en läcka vid skorstenen någonstans. Han var faktiskt förvånansvärt hjälpsam och det kommer nog ordna sig. Upptäckte att det läckte för ett halvår sedan. Då gjordes vissa åtgärder, men tydligen inte tillräckligt, då jag såg i söndags att det läckte igen. Nu när vi inreder vinden måste det bli tätt.
 
Nu har jag dessutom hela uterummet fullt med virke som skall upp på vinden.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har förberett smygarna till fönstrena...
(Klicka det är film)
th_trim.348ADD0D-3890-416A-9FE7-2987063C5F80.mp4
 
Redigerat:
Tapetserat två väggar utan att bli osams en enda gång. Undrens tid är inte förbi :D
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
nooy skrev:
Har förberett smygarna till fönstrena...
(Klicka det är film)
[bild]
O-funkar.. :(
Men stjärnan såg fin ut! :)
 
nooy skrev:
Har förberett smygarna till fönstrena...
(Klicka det är film)
[bild]
Coolt, härligt med egen verkstad :)
 
S
Rivit linoleummatta i trappan. Det gick fort för limmet under var torrt.
Börjat skrapa gammal linoljefernissa från stegen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Burit upp en del virke på vinden. Sen fick jag stryk i bowling av sönerna och några kompisar till dem. Nu förstärker jag de två takstolar som har bågnat lite under de snart 95 år de burit upp taket. De får nu ytterligare ca 50% styrka. De nya reglarna har jag satt i spänn för att försöka hjälpa till att lyfta upp det lite. Detta är ingen seriös uppriktning av takstolarna utan mer ett försök att stoppa att de bågnar ännu mer.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Målat lite tak i hallen på övervåningen.. :)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
S
Halvvägs med armaturerna i garaget, T5or, 2x28 w
 
S
Skrapat trappan. Provslipade ett steg och gjorde ett ytbehandlingsprov med röd Osmo.
Fint med gammal, tätvuxen furu.

Linoljefernissan var jobbigare än jag tänkt så ska hyra en lackfräs imorgon. Uthyraren vill veta om den är bra för han har en trappa att göra om hemma. 😊

Frun frågade i morse på allvar om vi inte kunde ta in någon att göra jobbet de här två dagarna innan nyår. Hon har inte så bra tålamod.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Idag har jag rivit upp golvspånskivorna i badrummet. Provade att såga lite i avloppsröret bara för det ska bli lite spännande :confused:
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är det bara att montera sten på. Har även byggt in en paxfläkt i en ljudisolerad låda för att få till lite luftflöde genom gallren.

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.