Städat ur snickareboden och tömt min spånlåda!

IMG_20151127_144823.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inte jag, men vår byggare har tidigare knackat ner vår balkong och håller nu på med formbygget.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En av balkarna har präglat tillverkarnamnet på livet.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om allt går bra blir det gjutning i morgon.
 
Samtidigt som byggaren håller på med balkongen, fixar jag och mina pojkar med vinden. Nu skall den inredas.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ung arbetare i farten.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234 och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Fortsatt med det jag påbörjade igår.
Såhär såg det ut efter en timmes jobb i morse
b-tak-01.jpg

Sen lite mitt i jobbet:
b-tak-02.jpg

Och så klart:
b-tak-03.jpg
Sista bilden blev rätt suddig, men jag ids inte ta om den. ;)

Nästan halva jobbet, äh OK då, 1/4 av jobbet bestod i att försöka få loss skruvade takpannor som har skruvade pannor i raden ovanför, som har skruvade i raden ovanför som har ...
Varför skruvade jag dom egentligen ... :mad:


Märkligt ändå.
Detta har jag ju vetat om hela sommaren att det måste göras innan snön.
Och sakerna blev till sist beställda för tre veckor sedan, hade alltså kunnat sättas upp förra eller förrförra helgen, i bättre väder.
Ja eller i somras, eller oktober eller ... :x


Nåja det var ju i alla fall bra väder, det var ju inte -40°C, eller snöstorm, eller Styv kuling.
Bara vanligt regn och t.o.m någon enstaka plusgrad ska man ju inte gnälla över. :cool:
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Y
Varit uppe vid två höga tak och med hjälp av långa läkt-brädor så har jag lyckats peta upp takpannor utan att gå på taket.
Samt grävt ut grus ur några dräneringsbrunnar.
Och tänkt på att det är så galet mycket som behöver göras, eller rättare sagt galet mycket pengar som behövs och att om jag dör så kommer jag inte dö lycklig.
- livet som gårdsägare...
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
A
Jag har fått upp julgardinerna, stakarna och stjärnan i fönstrena. Julgardinerna har varit borta i några år (försvann spårlöst i flytten), men de kom passande nog fram tidigare i veckan när jag egentligen letade efter något annat.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Listerna fick vänta då det fanns lite utomhus grejer att fixa... Lyfte av motorn från lillbåten, bra med travers i garaget. :)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Varit till b-hus och köpt trägolv, samt bokat en bänkskiva som vi ska hämta nästa vecka (hua.. den väger 84 kg :x så vi fick vänta in bärhjälp.. )
 
Har snickrat på döttrarnas julklapp. Tyvärr blev det mörkt så jag kunde inte ta någon bild.
Lite mer tid så kommer den vara klar till jul!
 
När jag grävde för fiber i våras kastade jag ner en 32 polytenslang i diket, ca 15 meter, för framtida bruk, slangen fanns redan på tomten när jag köpte huset.
Det jag borde gjort innan jag la ner den vore att spola ur den iaf det var nått skräp i den.

För i kväll har jag hålt på i 3 timmar för att få igenom en kabel, det var en massa grus i slangen. Men envis som man är så är kabeln i nu och en ljusslinga på tomten lyser fint, och trafon sitter inne i värmen istället för att ligga på gräsmattan.
 
Äntligen befriat huset från det sista som återstod av förra ägarens kreativa rördragningar.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provmonterat fronten och gallren. Ska till med 2st liknande mindre galler på kortsidan. Bara till att hitta någon snygg sten att klä den med!

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
CM1234 och 3 till
  • Laddar…
fremax skrev:
Snyggt, jag är sucker på skiffer just nu och funderar på att klä vår skorstensmur detta.
[media]
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En fråga, varför har man satt den där skivan bakom "köket"? Är det enbart för att få en relativt slät yta? Så de slapp putsa? Den kan ju inte vara direkt isolerande eller nått..?

Vi tänkte skippa att sätta upp ny skiva där vi rivit ner..(bara putsa i hålen och ställa köksbänkarna framför)..

Är det ok att ev lämna skivan kvar, där den är "fin" ?

Med vänlig hälsning, Sandra
 
Det ser ut som tretex? Isåfall har det helt klart en isolerande effekt. Jag skulle iaf helt klart lämnat kvar de fina skivorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.