Guldläge för att köra med panel å andra sidan, alla lika långa och lätt att spika/skruva fast. Enklare att grundmåla/måla inomhus eller i garage nu när vintern är i antågande.

Jag har å andra sidan kört med dyl plywoodskiva ute utan problem de åren jag bodde i huset. Grundade och målade väl. Kanske behöver lite kortare tid mellan underhållet på längre sikt.
Dyr var den, 500-600:- skivan har jag för mig.
 
Åsa Lund
Att byta från stående till liggande på fasaden kräver nog egentligen bygglov för fasadändring...
 
KristinaRT
Åsa Lund skrev:
Att byta från stående till liggande på fasaden kräver nog egentligen bygglov för fasadändring...
Jag vet......
 
KristinaRT
Tänkte uppdatera tråden med slutresultat (jag gillar alltid när andra gör så :))

Eftersom det gav en så omfattade utseendeförändring att sätta liggande panel, var det bygglov som gällde. Som vanligt var Stadsbyggnadskontoret i Lund bra och snabba, och vi fick det beviljat på bara någon månad.

Panelen ska slutstrykas på plats, men man kan se hur slutresultatet kommer bli. Första huset på hela stora området med liggande panel, men i framtiden kanske inte det enda.

Bilder;
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ZTK
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.