R
Hej!

Sitter här med en rabattkupong i handen hos Caparol, och tänkte höra om det finns erfarenheter av deras lackfärg för snickerier bland er?

http://www.caparol.se/produkter/lackfarg-v-75/

Och om erfarenheten är dålig, vad rekommenderar ni istället?
 
Den är nog helt OK. De flesta stora tillverkare måste ha en skaplig lackfärg - det är nästan P och Ö i branschen. Jag föredrar Servalac, men har inte gett annat någon vidare chans heller :)
 
R
Tack för svar! Jag gör ett test så får vi se. Kan tänka mig att det handlar mest om vilken pensel man har, och teknik och erfarenhet... :) Funderar på blankheten, visst är det blank man brukar ha på dörrposter?
 
Nja, färgen måste ju vara schysst, men förutsatt att den är av god kvalitet så kommer absolut resten att spela in på slutresultatet.

Glansen beror lite på årsmodell. I äldre lägenheter med gammal oljelackfärg är det ofta närmare högblankt. Vanligast är halvblankt (såväl målat som färdigt från fabrik), men det finns inget som utesluter matt, vilket jag kan tycka är snyggt. Dock är ju de blankare varianterna mer rep- och smutståliga om man har kletiga ungar eller fulla vuxna som klänger på listerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.