Tittar man på deras övriga förslag så blir det inte bättre...
 
  • Gilla
santos och 2 till
  • Laddar…
Man häpnar ja! Jag hoppas innerligt att detta är ett skämt. Att gå ut med en så lösryckt, ogenomtänkt och illa presenterad idé borde dock nästan rendera i en tapperhetsmedalj. Att bara våga. What will they think of next?
 
Det låter ju nästan lika smart som att ta bort reklamen på tunnelbanetåg och pendeltåg (också ett MP-förslag, tills de fick frågan om det inte skulle påverka SL:s intäkter på ett sätt som kunde leda till högre biljettpriser istället. Tänkte inte så långt...)
 
  • Gilla
santos och 1 till
  • Laddar…
C
Ja, det är onekligen lite svårt att följa logiken i den gröna skatteväxling man pratar om hela tiden...
 
Tänk om man skulle ställa samma krav på "konstnärer" som på vanliga människor, dvs man får betalt efter hur "eftersökt" man/produkten är och inte efter nått flummigt "behov" av inkomst. Kan dom inte försörja sig får dom väl skola om sig och börja jobba.
 
  • Gilla
MartinP666 och 11 till
  • Laddar…
S
Nu lär väl tråden tas bort snart då vi inte får diskutera politik här på forumet, men jag slänger in frågan ändå.

VEM är det egentligen som röstar på MP? Läser man forum, pratar med vänner/kollegor så är alla starkt kritiska till MP, jag fattar inte vart deras röster kommer ifrån?
 
Ja blotta tanken på att den bredbandskoppling jag använder för att försörja mig och min familj varje dag skall beläggas med extra skatt för att finansiera individer som känner att deras kall i livet är att kludda färg på en tavla eller göra konstnärliga experiment (tex den där toktanten som låtsades vara psyksjuk för några år sedan) får en att må illa. Usch.

Grön skatteväxling är något positivt långsiktigt, detta är något helt annat.
 
  • Gilla
santos och 4 till
  • Laddar…
Blir det verklighet slutar jag jobba hemifrån i ren protest och åker till jobbet med min Audi-diesel-skandalmotor istället....

Men ologiken och dubbelmoralen är ju två hörnstenar i den aktuella politiken, tydligen är det ju OK att använda förbjuden bottenfärg på den egna båten.

När katalysatorerna började komma på bred front hade jag en lärare som var aktiv i det här partiet. Han ville sätta solfångare på skolans tak, men körde Volvo 240 med förgasare från mitten på 80-talet....
 
Redigerat:
  • Gilla
santos
  • Laddar…
SueCia skrev:
Nu lär väl tråden tas bort snart då vi inte får diskutera politik här på forumet, men jag slänger in frågan ändå.

VEM är det egentligen som röstar på MP? Läser man forum, pratar med vänner/kollegor så är alla starkt kritiska till MP, jag fattar inte vart deras röster kommer ifrån?
Alla som bär en sån här t.ex.
knken_85428783_165472483.jpg
 
  • Gilla
Pen och 2 till
  • Laddar…
Blanda inte in Kånken i det här ;)
 
Det är bara ren fakta ;)
 
En sådan där har jag haft, fast röd, så det kan inte riktigt stämma.
 
Så nu skall den som arbetar hemma eller enbart slösurfar betala konstnärerna?
En del politiker har säkert alltför lite att göra och för att visa att de "jobbar hårt" kommer det såna här grodor.
Detta är något i stil med den så kallade DVD-skatten, som drabbar alla som köper en inspelningsbar DVD-skiva. Ersättningen kompenserar upphovsmännen för den tillåtna privatkopieringen och gör att priset på DVD-skivor blir 74% högre! På en flaska whisky är den "bara" 43 procent...
 
Redigerat:
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.