C
Pagno skrev:
Om jag har förstått det rätt så var det någon som sa något om att...
- Lantisar är dummare än Stockholmare.

:banghead:
För en riktigt stockholmare är Lidingö landet....
För övrigt är det en motsägelse, minst 90% av Stockholmarna är invandrade lantisar numera. Känns det som iallafall. :D
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Hahaha...cpalm! (y)
 
Precis - vi infödda stockholmare har dragit för länge sen 😊
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
Krilleman
4,3 nu :wow:

Och vad händer när räntan vänder uppåt?
 
krilleman_215 skrev:
Och vad händer när räntan vänder uppåt?
Vad syftar du på då?
 
harry73
cpalm skrev:
För en riktigt stockholmare är Lidingö landet....
För övrigt är det en motsägelse, minst 90% av Stockholmarna är invandrade lantisar numera. Känns det som iallafall. :D
Och allt norr om Höör är Norrland :rolleyes:
 
Krilleman
Paxman skrev:
Vad syftar du på då?
Ett enkelt konstaterande i dagens Sverige. Radhussyndromet!

"Har du en bara Stiga? Jag har just köpt en Klippo!"
"Har du bara en Porsche? Jag har just köpt en Ferarri!"

Sen att man sitter i ett extremt fint och dyrt hus utan att tända belysningen och käka knäckebröd, det gör ju inget.

Med dagens "köp-noja" och att allt måste ju vara så fint på fejsbok, glömmer många att det är flera faktorer som kan göra ett lån på många miljoner väldigt mycket dyrare. Räntan är det första dessa råkar ut för...

"Jag har just köpt ett kedjehus som ska renoveras för 4,3miljoner"...

Absolut kan man ha väldigt mycket egna pengar på kontot, men dom som handlar så (och har det tankesättet) blir färre och färre. Det är ingen hemlighet.
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Ett enkelt konstaterande i dagens Sverige. Radhussyndromet!

"Har du en bara Stiga? Jag har just köpt en Klippo!"
"Har du bara en Porsche? Jag har just köpt en Ferarri!"

Sen att man sitter i ett extremt fint och dyrt hus utan att tända belysningen och käka knäckebröd, det gör ju inget.

Med dagens "köp-noja" och att allt måste ju vara så fint på fejsbok, glömmer många att det är flera faktorer som kan göra ett lån på många miljoner väldigt mycket dyrare. Räntan är det första dessa råkar ut för...

"Jag har just köpt ett kedjehus som ska renoveras för 4,3miljoner"...

Absolut kan man ha väldigt mycket egna pengar på kontot, men dom som handlar så (och har det tankesättet) blir färre och färre. Det är ingen hemlighet.
Tänk om det hade varit enkelt för två högskoleutbildade att hitta ett bra jobb i t.ex Hagfors eller Dala järna. Då hade vi inte haft villapriser på 500 000 kr på dom orterna. Då hde priset varit 4 miljoner även där.
 
..fast det gäller väl alla husköp, inte bara detta, krilleman? För övrigt även bilar, båtar, resor och allt annat som folk utan ekonomisk kompetens lånar till...
 
Krilleman
Tobbe_3 skrev:
Tänk om det hade varit enkelt för två högskoleutbildade att hitta ett bra jobb i t.ex Hagfors eller Dala järna. Då hade vi inte haft villapriser på 500 000 kr på dom orterna. Då hde priset varit 4 miljoner även där.
Jo, men då hade priset varit betydligt högre än 4 miljoner i den Kungliga Hufvudstaden oavsett!
 
Krilleman
Paxman skrev:
..fast det gäller väl alla husköp, inte bara detta, krilleman? För övrigt även bilar, båtar, resor och allt annat som folk utan ekonomisk kompetens lånar till...
Absolut, och det slutar ju inte där, har man ett fint hus "måste" man ju ha fina tillbehör också!
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Absolut, och det slutar ju inte där, har man ett fint hus "måste" man ju ha fina tillbehör också!
Visst är det så...i många fall. Men det är långt ifrån majoriteten som har det så..."Solsidan" och "Bröllopsfotografen" visar klichéer, inte den generella verkligheten för alla som bor i dessa områden.
 
Krilleman
Jag har inte tittat på Bröllopsfotografen och Solsidan har jag bara sett ett avsnitt av. Däremot så vet jag hur väglaget är i södertunneln!
 
yonna skrev:
Precis - vi infödda stockholmare har dragit för länge sen 😊
"För varje skåning som flyttar till Stockholm så höjs medelintelligensen på båda ställena" ;-)

Om huset, som kostar 4,5'' just nu, så kan man väl bara konstatera att värdet på ett hus definieras av tre saker:
läget, läget och läget.
 
Krilleman
Men det är ju ett kedjehus så köparen kan ju inte bara förvänta sig att riva hela rasket :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.