Bra bidrag till denna tråd! Tycker iaf att du får färgen att flyta ut på ett fint sätt, inga penselränder där inte...
 
  • Gilla
Miss_Spyro och 1 till
  • Laddar…
Haha, någon måste iaf varit grymt snabb med kameran :)
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Ja man blir ju inte helt nöjd med sej själv... Har med gjort samma tabbe :thumbdown:
 
MB77 skrev:
Ja man blir ju inte helt nöjd med sej själv... Har med gjort samma tabbe :thumbdown:
Äh, jag vet inte. Det är ju inte helt fel färg iaf. Jag hade strukit ut den istället för att försöka torka upp den. ;)
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Såhär såg det ut där vi var på besök idag ;)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Har dom har monterat en regnmätare i källaren?:)
 
Ja det verkar så ;)
 
Luften kommer ju in lättare när det blåser uppifrån kanske? :)
 
Värme stiger ju uppåt, det vet alla ;)
Du påpekade det för dem hoppas jag? Ibland blir man ju lite försiktig och vill inte klaga på folks eget arbete, men i vissa fall är det onekligen befogat att åtminstone påpeka riskerna.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det var ett lägenhetshus så det får förvaltaren upptäcka :)
 
Världsnyhet var klantig hemmafixare

Nyheten om en explosion på Södermalm i Stockholm slog ner som, om uttycket tillåts, en bomb.
Tidningar från hela världen rapporterade om vad som spekulerades i kunde vara ett terrordåd.
Aftonbladet kan nu avslöja vad som verkligen hände.

Klockan var strax före 12 i dag när flera personer, oberoende av varandra, larmade 112.
En, eller möjligen flera, höga smällar hade hörts från en adress på Södermalm i Stockholm.
Vittnena berättade om att de såg "en man i ett fönster i bar överkropp med ett pistolliknande föremål i handen".
Polisen tog larmet på största allvar. Piketstyrkan kallades in, ambulans och räddningstjänst skickades till adressen.

Kort efter att de kommit till adressen uppfattade polisen hur den aktuella personen tejpade för fönstret. Det tolkades som att han försökte förhindra insyn i lägneheten.
Enligt Aftonbladets källor misstänkte man att det i värsta fall kunde röra sig om en gisslansituation.
Pikteten tog sig fram mot det aktuella fönstret. Då dök mannen i bar överkropp upp och höll upp en handskriven lapp. Vad som stod på lappen kunde poliserna inte uppfatta, men retirerade omedelbart.
En inbrytning förbereddes, och polisen slog till.
Det hela visade sig inte vara någon gisslansituation.

I stället var det en man som skulle sätta upp en gardinstång i sitt fönster.
När han, i bar överkropp, stod och balanserade med en svart borrmaskin i handen tappade han balansen och borrmaskinen föll ur hans grepp, krossade fönstret och föll ner på ett plåttak.
Smällen, när borrmaskinen, träffade plåttaket var ljudlig. Den hördes, enligt vittnen, över stora delar av Södermalm.

Men någon explosion var det alltså inte. Inte heller någon beväpnad man i fönstret.
Däremot en borrmaskin genom ett fönster, ner på ett plåttak. Och sedan en något klantig hemmahanterverkare som tejpade plast för sitt trasiga fönster.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21716505.ab
 
  • Gilla
fia_mstd och 8 till
  • Laddar…
Bäst att genast måla om skruvdragaren och borrmaskinen...
 
mexitegel skrev:
Världsnyhet var klantig hemmafixare

Nyheten om en explosion på Södermalm i Stockholm slog ner som, om uttycket tillåts, en bomb.
Tidningar från hela världen rapporterade om vad som spekulerades i kunde vara ett terrordåd.
Aftonbladet kan nu avslöja vad som verkligen hände.

Klockan var strax före 12 i dag när flera personer, oberoende av varandra, larmade 112.
En, eller möjligen flera, höga smällar hade hörts från en adress på Södermalm i Stockholm.
Vittnena berättade om att de såg "en man i ett fönster i bar överkropp med ett pistolliknande föremål i handen".
Polisen tog larmet på största allvar. Piketstyrkan kallades in, ambulans och räddningstjänst skickades till adressen.

Kort efter att de kommit till adressen uppfattade polisen hur den aktuella personen tejpade för fönstret. Det tolkades som att han försökte förhindra insyn i lägneheten.
Enligt Aftonbladets källor misstänkte man att det i värsta fall kunde röra sig om en gisslansituation.
Pikteten tog sig fram mot det aktuella fönstret. Då dök mannen i bar överkropp upp och höll upp en handskriven lapp. Vad som stod på lappen kunde poliserna inte uppfatta, men retirerade omedelbart.
En inbrytning förbereddes, och polisen slog till.
Det hela visade sig inte vara någon gisslansituation.

I stället var det en man som skulle sätta upp en gardinstång i sitt fönster.
När han, i bar överkropp, stod och balanserade med en svart borrmaskin i handen tappade han balansen och borrmaskinen föll ur hans grepp, krossade fönstret och föll ner på ett plåttak.
Smällen, när borrmaskinen, träffade plåttaket var ljudlig. Den hördes, enligt vittnen, över stora delar av Södermalm.

Men någon explosion var det alltså inte. Inte heller någon beväpnad man i fönstret.
Däremot en borrmaskin genom ett fönster, ner på ett plåttak. Och sedan en något klantig hemmahanterverkare som tejpade plast för sitt trasiga fönster.


[länk]

Underbar historia! Men jag läser bara ytterligare en anledning att inte bo i Sthlm. När jag klantar mig, för det gör jag, då kommer inte piketen eller hela världens media ;)
 
  • Gilla
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
Efter att ha målat taket i köket tog jag tillfället i akt att titta lite på hur det blir. Då ser jag att hål för spottar sitter fel. Så imorgon blir det till att börja riva igen. Så less.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Håller också på med köksrenovering och när jag skulle skruva på en extra lådfront i IKEA-köket för att få en högre sådan under diskbänken så fanns det ingen beskrivning för precis just den kombinationen av lådfronter. Men det gick ju att extrapolera från de andra. Sagt och gjort, skruvade skenor och byggde så det stod härliga till, tills jag fått ihop det och insåg att på just mina fronter så är det ju ett djupt spår som utgör handtag på fronterna. Ett djupt spår med två snygga skruvar rätt ut genom... :banghead:

Nu är det väl ingen katastrof, och vi får se om det går att plugga, eller lägga lite byggfog eller något, och ingen annan än jag kommer väl att se det, men jag kommer att reta mig på det varenda gång jag skall öppna det skåpet... ;)
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.