Gipsa. Tungt och otympligt, och man slår i skivorna som man precis skurit till överallt.
 
Stapla ved
 
  • Gilla
Malin R
  • Laddar…
Rensa ur det där klegget, armerat med långa hårstrån i handfatet i badrummet står inte helt högt på min lista. Konstigt nog ätt det ingen av det andra könet i familjen läget sig manad.
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09 skrev:
[bild]
Styckmord i badrummet är det jobbigaste arbetet? ;)
 
  • Gilla
davveno1 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Eller när körsbärsvinet jäst över? :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Nytt tak! Ger mig alltid ont i magen! Blir aldrig klart efter som det alltid är nått lite som måste göras innan pannorna ska på. Och att man alltid kommer på efteråt att man glömt nått så att man måste upp och snubbla runt på 45 graders taket efter att man rivit ställningen. Inkluderar ju även målning som också står sjukt lågt i kurs. Usch!
 
D09
Pytt skrev:
Styckmord i badrummet är det jobbigaste arbetet? ;)
Lär mig aldrig att plasta in före ;)
 
Lägger också min röst på att riva runt i gammal isolering på vinden. Faktum är att det under mina snart 10 år som husägare är det enda jobb som jag avbrutit under ett arbetspass för att jag inte stod ut.... Och då har jag ändå både målat både in- och utvändigt samt dränerat om... :)
 
Riva. Avskyr allt baklängesarbete och att göra mig av med bråte. Fullständiga motsatsen till allt jag tycker om med att bygga.
 
Jag hatar allt som involverar att få damm på sig. Så alltså, sågspån, slipdamm, stendamm, glasdamm, bös skit torrt skit.. det kryper i skinnet!!!! Sandpapper är ingen hit heller, råkar man röra ytan så kryper det också i skinnet.

Man lider tills man slänger in sig i duschen. Imorgon, nej jag ser inte fram mot det.. men måste få det gjort för har man påbörjat något så måste det få klart. I synnerhet när det gäller hyreslägenhetens detaljer. ;) Köksluckor. De står för material men jag är värst, ville få bort alla 10 lager färger först innan jag målar. För det är skrovligt med sista 2-3 lagren rollade över otvättad yta med porös roller typ och fula hörnor, detaljer pga tjockt.. fult fan. Men väljer hellre självrenoverad platsbyggd 50-talskök (där man dessutom får helt välja färgsättning själv) framför att betala högre hyra för ful ikea-smäck-kök utifrån kanske 2-3 valmöjligheter.

Åter till ämnet.

Vått går bättre. Samma sak med städning, jag städar hellre dasset än dammar.

Så måla går bättre. Lite jobbigt med kladd om man måste få bort men hellre det än damm. miljoner ggr hellre.
 
Redigerat:
Isolera. Klådan och småsticken man kan känna lååångt efter väl förrättat värv är hemska. Även om det för närvarande inte bjuds på sommartemperaturer så rinner svetten när man ligger i någon mystisk felställning på takstolarna i garaget och ska asa runt på balarna, skära till skivorna och lägga dem på plats. 1200 mm cc på takstolarna? Nä-nä.
 
  • Gilla
KatarinaM och 1 till
  • Laddar…
För att inte glömma alla Dj-la rostiga spikar som sticker ner genom råsponten så ryggen och huvudet är helt perforerat.
 
  • Gilla
KatarinaM
  • Laddar…
sänka golvet 35cm i källaren va ingen höjdare! Fick gräva ur alla hörn först och undergjuta ett i taget. Grävde 90cm djupt för att få dom där 35 efter singel o iso. Blev inte bättre när det börja regna och allt vatten underminera gamla återfyllen runt huset så det rann in i källaren😖 tur det inte fanns ett laddat vapen till hands då! Det gör jag aldrig om. Men tydligen något som går i släkten för nu gör min kusin samma sak😁
 
sblixten skrev:
7. Riva (jag vet att många tycker detta är roligt, men jag förstår ej tjusningen)
Man leker detektiv/arkeolog under tiden =O)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.