nissenhj skrev:
Var hittar man de huset för 300:- jag tycker det är helt klart den summan
Låter väldigt billigt. Kanske saknas en nolla?
 
Haha, jo, 3000:- ska det stå. Kan faktiskt inte säga ens vem som har dessa hus längre dock..
 
boltis skrev:
Haha, jo, 3000:- ska det stå. Kan faktiskt inte säga ens vem som har dessa hus längre dock..
Okej! lite skillnad, några tretusen kan jag inte tänka mig att ge.
Håller på att bygga ett litet hus, snart klart för att fotas!
 
3000kr är lite saftigt. Speciellt när det är kul att bygga ett eget.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lät göra det här huset hos Pinea Hantverk (ca 900:) till min Worx Landroid. Med fönster så man ser laddlampan :)
 
  • Gilla
xyle och 2 till
  • Laddar…
Ruts hus, HQ 310, grundmålat vitt. Ska målas i husets färger.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Monis69 och 1 till
  • Laddar…
Min Gardena fick bo under altanen :)

gardena_r70li_02.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mk0brje och 7 till
  • Laddar…
Jan Nylund skrev:
Min Gardena fick bo under altanen :)

[bild]
Hur gör du under vintern när du tar in basstationen eller om du behöver komma åt anslutningarna på baksidan; har du någon "servicelucka" på ovansidan av altanen/trädäcket ?
 
Detta är första året, så får se nogrannare senare. Men hela basstationen går att dra ut framåt och ta loss anslutningarna så det borde inte vara något problem. Jag tänkte på att göra en lucka ovanför, men hittills har det inte varit nödvändigt.
 
Ser bra ut o sen står den skyddad också. Bara lite gödning på gräsmattan som behövs nu då ;)
Har själv precis gödat min gräsmatta så blir att vattna hela helgen nu.
 
Har just skaffat en Gardena R50Li, och håller på och förbereda för ett garage. Det jag är osäker på är hur jag skall göra med kantslingan. Manualen säger att den skall gå minst 1,5 meter rakt ut på varje sida från stationens bakkant, men det går ju inte här, eftersom jag inte vill ha garaget ute på gräsmattan. Det är också tydligt i manualen att dom INTE får gå längs sidorna på stationen. Kanske längs med sidorna på plattorna är OK? Någon som vet vad som fungerar på Gardena? Husqvarna är väl samma saker i botten så dessa märken bör väl ha samma system, om det är någon som har lösningen med det fabrikatet :) IMG_2365.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Anders Myrberg skrev:
Har just skaffat en Gardena R50Li, och håller på och förbereda för ett garage. Det jag är osäker på är hur jag skall göra med kantslingan. Manualen säger att den skall gå minst 1,5 meter rakt ut på varje sida från stationens bakkant, men det går ju inte här, eftersom jag inte vill ha garaget ute på gräsmattan. Det är också tydligt i manualen att dom INTE får gå längs sidorna på stationen. Kanske längs med sidorna på plattorna är OK? Någon som vet vad som fungerar på Gardena? Husqvarna är väl samma saker i botten så dessa märken bör väl ha samma system, om det är någon som har lösningen med det fabrikatet :) [bild]
Känns som det finns risk att vi kommer ifrån ämnet med detta inlägget. Skulle nog allt se att det hanteras i separat tråd då det inte finns något färdigt hus änsålänge att visa upp. Finns ett inlägg relativt tidigt i denna tråden där en AM308/305 är dold under ett hus med blomlådor ovanpå som har motsvarande kabeldragning som du efterfrågar.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Detta är bara 1:a bilden. Så fort slingfrågan är löst, kommer bilder på huset. Och det blir något helt annat än dom hus, trevliga i och för sig, som jag sett här :)
 
Har mailat kundtjänst på Gardena / Husqvarna om alternativa dragningar. Inte mycket hjälp därifrån, utan man rekommenderade enbart det man skriver i beskrivningen. Här har jag gjort två alternativa dragningar. Den röda bör inte kräva några extra stenar ( gula linjer ) som mothåll som den blå. Helst vill man ju inte att den skall in och knuffa på stenen i onödan liksom, men om det är enda sättet har jag inte mycket val. Någon med erfarenhet? Gardena-garageplats-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kör på röd. Tror det kommer funka. Den typen av klippare följer ju alltid guiden in. Skulle det inte funka så är det ju inte värre än att du får ändra tråden lite.
 
  • Gilla
Anders Myrberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.