Min maskin är återlämnad till Beijer där jag fick min gamla utbytt mot en ny i höstas.
Det var nog en månad ungefär som den gick helt utan problem förutom att den inte fattade att det var samma klippning om den skulle gå förbi midnatt. Sedan hittade jag den mitt på gräsmattan stående med meddelande att den var utanför sin tidsram? i stort sett alltid. Nu i vår när jag satte ut den var det likadant. Tvärstopp efter allt från 5 till 30 minuters klippning. Sista meddelandet var att den inte kände igen sig på tomten.
Det blev till att åka och handla en ny elhandklippare i stället.
Supporten har inte svarat på mina mail denna säsongen så nu är det över två år sedan kvittot.
Det blir intressant att höra vad de begär för att fixa den. Är det skroten som gäller för 12000 spänn som mest strulat under två år kanske?
Bröl har det ju skrivits om och det märkte jag inte på min första klippare. Däremot på den nya brölade det rejält när den lyckades hitta ett område som den hade glömt på ett par veckors klippningar med ständiga avbrott.

Tekniken är nog rätt så suverän om bara kvaliteten levt upp till vad man förväntar sig av namnet Bosch.
Jag har många skrymslen och vrår där klipparen ska leta sig runt och den kan gå från stationen runt huset genom en grind och ut till det mest avlägsna hörnet utan att träffa på hörn eller fruktträd på vägen.
 
pgerts skrev:
Min maskin är återlämnad till Beijer där jag fick min gamla utbytt mot en ny i höstas.
Det var nog en månad ungefär som den gick helt utan problem förutom att den inte fattade att det var samma klippning om den skulle gå förbi midnatt. Sedan hittade jag den mitt på gräsmattan stående med meddelande att den var utanför sin tidsram? i stort sett alltid. Nu i vår när jag satte ut den var det likadant. Tvärstopp efter allt från 5 till 30 minuters klippning. Sista meddelandet var att den inte kände igen sig på tomten.
Det blev till att åka och handla en ny elhandklippare i stället.
Supporten har inte svarat på mina mail denna säsongen så nu är det över två år sedan kvittot.
Det blir intressant att höra vad de begär för att fixa den. Är det skroten som gäller för 12000 spänn som mest strulat under två år kanske?
Bröl har det ju skrivits om och det märkte jag inte på min första klippare. Däremot på den nya brölade det rejält när den lyckades hitta ett område som den hade glömt på ett par veckors klippningar med ständiga avbrott.

Tekniken är nog rätt så suverän om bara kvaliteten levt upp till vad man förväntar sig av namnet Bosch.
Jag har många skrymslen och vrår där klipparen ska leta sig runt och den kan gå från stationen runt huset genom en grind och ut till det mest avlägsna hörnet utan att träffa på hörn eller fruktträd på vägen.
Du har 3 års reklamationsrätt
 
min garanti går ut i juli. Hur är de ni fått bytta gällande bröl, är de tystare nu?
 
Härom dagen tyckte jag att gräset började se lite slitet ut, så nu var det läge att skärpa knivarna.
Som jag misstänkt när jag vände knivarna för ett tag sedan så har slitaget fortsatt och nött igenom ena hylsan helt.
420h har maskinen gått fram tills idag. Den var helt ny i slutet av förra säsongen och har fungerat bra i övrigt. En halv säsong är ju alldeles för dåligt. Den borde ju hålla ett par år minst.
Det är nog läge att kontakta Indego service igen.
Dock så känns det ju inte ok att få en ny skiva som inte är förbättrad.

Hur ser era maskiner ut?


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Precis fått min nya Indego efter att jag skickat in min gamla. Supporten var helt suveräna 👍😎
Mjukvaran 6.0, såg i manualen att Bosch hade förbättrat och kortat ner sträckan för kabeln både framför och bakom klipparen mot vad min gamla visade. Även 2st skarvhylsor fanns med i den nya men inte i den gamla.
WP_20150623_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eriksgatan
F1Alex skrev:
Precis fått min nya Indego efter att jag skickat in min gamla. Supporten var helt suveräna &#128077
Gott att höra!(y) Hur lång tid tog det från inskickandet till att du fick den nya?
 
Hur lång tid tog det från inskickandet till att du fick den nya?[/QUOTE]
Ca 3v men DHL strulade till det i 4dagar så det var ok ändå.
 
Jag mejlade supporten igår kväll angående min klippare ifrån 2012, inköpt 2014.
Fick svar idag att skicka tillbaks den så får jag en ny😀😁 Den är skickad ikväll 😀
 
  • Gilla
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
har ni mailat bosch direkt eller återförsäljaren? fick du en connect modell då?
 
Mikael_wi skrev:
har ni mailat bosch direkt eller återförsäljaren? fick du en connect modell då?
Ringt supporten, min var klippare redan inskickad 3 gånger tidigare. Jag fick en vanlig Indego.
 
skall låta den gå lite till. Har precis dragit om hela gräsmattan så skall se hur den uppför sig, förra sommaren så gjorde den inget riktigt dumt förutom då att den brölar
 
Mikael_wi skrev:
skall låta den gå lite till. Har precis dragit om hela gräsmattan så skall se hur den uppför sig, förra sommaren så gjorde den inget riktigt dumt förutom då att den brölar
Brölar gör min nya oxå tyvärr.
Fattar inte varför inde Bosch fixat detta ännu!
 
F1Alex skrev:
Hur mycket lindansar den mot tidigare modeller du haft?
Hej Alex
Väldigt lite om man jämför med förra årets 5.8sw spåren runt gräsmattan har nästan försvunnit helt. Har inte haft ett enda stopp fortfarande sedan jag satte ut min i våras !! väldigt nöjd men 2015års indego.Ni som fortfarande har kvar era 2012-13 års maskiner ring bosch och få dem ersatta mot en 2015års maskin. Inte en enda gång har den nya maskinen heller varvat upp eller brölat som var mer regel än undantag innan. Den tuffar på i det tysta läget.

Har bara en enda önskan kvar och det är tysta hjulmotorer sedan är den perfekt.
 
Martinbj skrev:
Hej Alex
Väldigt lite om man jämför med förra årets 5.8sw spåren runt gräsmattan har nästan försvunnit helt. Har inte haft ett enda stopp fortfarande sedan jag satte ut min i våras !! väldigt nöjd men 2015års indego.Ni som fortfarande har kvar era 2012-13 års maskiner ring bosch och få dem ersatta mot en 2015års maskin. Inte en enda gång har den nya maskinen heller varvat upp eller brölat som var mer regel än undantag innan. Den tuffar på i det tysta läget.

Har bara en enda önskan kvar och det är tysta hjulmotorer sedan är den perfekt.
Håller med att den nya lindansar mycket mindre. Vilken Build har du och mjukvaruversion? Min brölar och varvar upp på nr6 trots att den är helt ny. Mjukv6.0 build får jag kolla upp men det är konstigt att min brölar och inte din. Kan ta några foto på etiketten oxå så kan vi gämföra.
 
WP_20150625_17_35_57_Raw.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20150625_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Martinbj vilken version av klippare har du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.