MollyMoon
.... kan man göra så?

ska byta panel och huset får --> ny färg....

mörkgrå dominerar, ceder trä på vissa delar på huset. grunden (suterräng) är ljusgrå och dörrarna är vita.

oftast kombineras 2-3 färger.... men inte fler har jag noterat.

vad tror ni, crazy? :p

// MollyMoon
 
Är det typ ett fält med ceder runt ytterdörren eller liknande så tror jag absolut att det fungerar! Vi har ju ändå ett falurött hus med lite brungrå målad grund med betongmörkgrått tak och vita detaljer, som är rätt standard om man ser sig om lite.
 
R
har du inga grannar är de lugnt men tänk på att huskulör kräver bygglov och de kan ha åsikter på udda färgval.
 
MollyMoon
Tack Roland och Bittle för ert engagemang!

Roland: OPS! Bygglov för ändring av färg/karaktär, det hade jag inte alls kontrollerat! Det är ju MITT hus, skämt åsido... :D

Vad gäller övriga gatan, så är det en oändlig kombination av färger. Allt från mörka hus, standardfärger från 70-talet, till pasteller om jag så säger. Men klart, vi måste lyssna av vår granne innan vi sätter igång. Alltid bra att få input, färgkomb. kommer att sticka ut.

Bittle: Ja, cederträ eller "cederliknande lasyr" är ej dominerande. Kanske mörk och ljusgrått ändå är okej, eftersom det endast rör sig om gråa nyanser. Det som kan kännas "konstigt" är faktiskt att huset känns uppdelat i sektioner. Helt enkelt som 3 småhus i ett hus. Men det blir vackert, frågan är om man vågar....

Skickar en länk till er båda. Ett hus som är till salu har cederträ-inslag. Nåja, 16 MKr är häftigt, men man kan ju sno lite inspiration. Hoppas det är okej att länka?!//Molly Moon

http://malmohusmaklarna2.capitex.se/pages/bilder.aspx?GUID=416ITN696LR6JS84&TYP=CMVilla
 
R
snacka bara med närmsta grannen, de brukar räcka.
 
Gör en ordentlig foto-redigering och prova ut dom olika varianterna! Kan avslöja mycket om hur man upplever färgerna i miljön runt omkring på ett vis man inte ser så lätt annars :) Jag provade ut och det är ju jättekul att se sitt eget hus i olika färger med olika knutar och grejer samtidigt som man ser trädgården och grejer. Precis som grannarna ser det (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.