nissenhj och peternicklas gott att era svänger och går mjukare!För min maskin är inte all så mjuk och fin i svängar/vändningar.
Det kanske är något som inte är riktigt i min maskin då!?
 
peternicklas skrev:
Tycker även att min svänger lite mjukare.
jupp, håller med. Tycker också att det om något har blivit bättre med lite mjukare svängar.
Jag trodde för övrigt att regnsensorerna hade börjat funka igen efter att jag rengjorde med diskmedel och vatten men idag är Olle ute och kör för glatta livet i ösregnet. Om jag häller lite vatten på sensorerna så funkar de men inte vanligt regn.
Ni som har lyckats rengöra dem så att de funkar, hur gjorde ni rent dem?
 
  • Gilla
Erick och 1 till
  • Laddar…
hanse1 skrev:
Jag chattade med Clas i dag men där hänvisade man mitt klagomål till Worx som skulle kontakta mig med besked. Det var inte frågan om batteri och knivar.
Snacka med Hasse på service i Hässleholm, han ger dig alla svar. Jag pratade med han igår och fick gott förtroende för honom.
 
david gustafsson skrev:
Problemet är att det är handhuggen sten sedan dom byggde huset. Tjockleken varierar mellan ca 7 - 25cm på dom. Undersidorna är väldigt ojämna.
Håll oss gärna informerade om hur det går...! :)
 
  • Gilla
david gustafsson
  • Laddar…
buregatan skrev:
nissenhj och peternicklas gott att era svänger och går mjukare!För min maskin är inte all så mjuk och fin i svängar/vändningar.
Det kanske är något som inte är riktigt i min maskin då!?
Hej min svänger oxå mjukare och snabbare sedan den var i Hässleholm V 0,85 har den nu.men den flippar ur som tidigare,och har klonkandet kvar när den skall gå hem ock följa tråden,hoppas på den nya uppdateringen den 15 Maj
 
JoakimG skrev:
jupp, håller med. Tycker också att det om något har blivit bättre med lite mjukare svängar.
Jag trodde för övrigt att regnsensorerna hade börjat funka igen efter att jag rengjorde med diskmedel och vatten men idag är Olle ute och kör för glatta livet i ösregnet. Om jag häller lite vatten på sensorerna så funkar de men inte vanligt regn.
Ni som har lyckats rengöra dem så att de funkar, hur gjorde ni rent dem?
Jag har rengjort min med T-röd, men min går oftast ändå när det spö regnar. Det är nog för långt avstånd mellan stiften.
 
buregatan skrev:
Jag har rengjort min med T-röd, men min går oftast ändå när det spö regnar. Det är nog för långt avstånd mellan stiften.
Det tror jag inte att det är för långt avstånd mellan stiften då min gick hem förra sommaren när det regnade måttligt, ej vid duggregn.
 
Om sensorn känner resistansen, så kan för rent vatten göra att den missar. Gör en test med att, när den är torr, lägga dit några korn salt. Teoretiskt borde den då reagera snabbare när fukten kommer.
 
HasseTeknik skrev:
Om sensorn känner resistansen, så kan för rent vatten göra att den missar. Gör en test med att, när den är torr, lägga dit några korn salt. Teoretiskt borde den då reagera snabbare när fukten kommer.
Men salt gör att det rostar kopiöst
 
nissenhj skrev:
Det tror jag inte att det är för långt avstånd mellan stiften då min gick hem förra sommaren när det regnade måttligt, ej vid duggregn.
Den gillar mycket regn innan den går hem,tror den tycker det är skönt efter en lång dags klippning
 
  • Gilla
buregatan och 1 till
  • Laddar…
Salt reagerar bara så det märks om det är dåligt kromat.
Att prova en gång för att utröna orsaken kan inte skada. Om det skulle skada, då är kvaliteten usel!
 
Redigerat:
Har ni nåt egentligt problem med att den klipper när det regnar? Kommer den inte upp i backarna? Eller tycker ni bara synd om den? :) Det kanske är meningen att det ska regna en del innan den går tillbaka.
 
HasseTeknik skrev:
Salt reagerar bara så det märks om det är dåligt kromat.
jag skulle iaf inte salta eller göda maskinen
 
MrMad skrev:
Har ni nåt egentligt problem med att den klipper när det regnar? Kommer den inte upp i backarna? Eller tycker ni bara synd om den? :) Det kanske är meningen att det ska regna en del innan den går tillbaka.
Nä den går i backarna som en liten terränggående och jag tror att det skall komma gaska mycket regn innan den går hem
 
Elkludde: se mitt uppdaterade inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.