I ett rum i källaren är det bra färg som sitter hårt i betopngen, där tänkte jag limma klinker direkt på färgen, behövs primer?
I andra rummet i källaren sitter färgen idag dåligt fast (antagligen för vattentät). Hur får man bort den flagnande färgen? Finns det något bra kemiskt? Slipmaskin låter jobbigt och smutsigt.
Ingen golvärme är inblandad i detta light-projekt.
 
Jag är ingen expert men jag skulle nog ta bort färgen som sitter på betonggolvet. Förr eller senare lär färgen släppa och då lossnar ju klinkerplattorna. Dvs om det inte är någon epoxi el. liknande som sitter ihop med betongen.
Vi har köpt klinker och ska lägga det i källaren ca 30 kvadratmeter. Jag har varit på en uthyrningsaffär och ska hyra en betongslip. kostnad ca 700-800 kr dygn. Man hyr då också en dammasugarpåse och kopplar på denna. Men dammet slipper man aldrig undan....  Vi har idag målat betonggolv som börjar flagna.
Någon annan här inne har föreslaget att ta bort färg med barkspade.
 
Jag stod på knä och skrapade med en morakniv. :)
Å andra sidan hade jag ingen tidspress på mej.

/ Christer
 
OK jag tar också Morakniven. Det blir lite skön terapi där. Kanske något bra på radion samtidigt...
 
Hej
Jag har precis idag slipat av ett målat golv i källaren.
Jag körde med en ABS-slip och köpten en hårdmetall skiva för 500 kr.
Slipen hyrde jag idag för 220 kr.
Dammar rätt bra så man får tejpa all dörrspringor m.m så att gumman inte behöver städa hela huset idag igen ;)......
Fick bort 75 % av färgen som satt rätt bra.
Skivan har jag kvar för nästa rum blir tvättstugan att ta tag i.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.