Hej.
När jag byggde mitt hus 2013 köpte vi morablandare till köket, 2st Cera Ess Highline.

Detta verkar vara rena skräpet?
Lagom ca 1 vecka efter garantin gick ut så pajade insatsen i den ena, nu har det gått ca 1 år till så pajade insatsen i den andra, den första som gick var den vanliga blandaren till diskbänken, den som gått nu är till köksön och används mindre frekvent.

Jag hade ju för mig att mora blandare var lite bättre men det verkar ju vara klart sämre än tex Ikea.

Vilka märken är att föredra för att slippa problem med köksblandare?
 
Tror nog du har haft otur.
 
Kommunalt eller eget vatten?
 
Per_2014 skrev:
Kommunalt eller eget vatten?
Kommunalt vatten, har inga problem i badrum osv

Den första pajade för att någon packning såg ut att ha blivit helt söndertrasad, den andra läcker nu i vissa lägen så har fått beställa ytterligare en insats.

Butiken jag köpte blandarna på ger inget för garantin gått ut, den första blandaren försökte vi med men då skulle man lämna in hela blandaren, det dög inte med den trasiga insatsen som jag vid detta lag då redan bytt..
 
Redigerat:
Krilleman
Låter konstigt. Här i byn installeras det endast mora i alla allmännyttans bostäder.

Inga som helt problem
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Reklamera?
 
cullberg skrev:
Reklamera?
De är köpta 2012-12 och installerade 2013-01, men butiken ville ha tillbaka hela blandaren för att ens orka bry sig, det känns liksom inte som ett alternativ att plocka bort hela blandaren och åka och köpa pluggar för rören för att de ska skicka den vidare på undersökning.
Insatsen kostar typ 300kr så det är inga direkt pengar men ska man byta den med 1 års intervall är det ju bättre att slänga blandaren och köpa nått som inte pajar.
 
Det som orsakar att en keramisk tätning börjar läcka är till oftast något som kommer med vattnet och orsakar en repa i keramiken. Att börja snacka om kvalité är helt irrelevant. Kan hända Mora precis lika lätt som IKEA-blandare.

För den var tät från början förutsätter jag. Mora, precis som de flesta, testar ju så blandaren är tät med tryckluft innan den lämnar produktionsbandet.

Ibland kan det ligga kvar nått skräp från installation som släpper lite. Kan finnas i allt från kopplingarna precis innan, men också att det ha varit underhåll ute i gatan. ta lös strålsammlaren och titta där kan det ibland avslöja om du har mycket skit i systemet. Men troligtvis är det borta vid det här laget, så de ska nog hålla nu en tid framåt.
 
Blandarkungen skrev:
Det som orsakar att en keramisk tätning börjar läcka är till oftast något som kommer med vattnet och orsakar en repa i keramiken. Att börja snacka om kvalité är helt irrelevant. Kan hända Mora precis lika lätt som IKEA-blandare.

För den var tät från början förutsätter jag. Mora, precis som de flesta, testar ju så blandaren är tät med tryckluft innan den lämnar produktionsbandet.

Ibland kan det ligga kvar nått skräp från installation som släpper lite. Kan finnas i allt från kopplingarna precis innan, men också att det ha varit underhåll ute i gatan. ta lös strålsammlaren och titta där kan det ibland avslöja om du har mycket skit i systemet. Men troligtvis är det borta vid det här laget, så de ska nog hålla nu en tid framåt.
Men med tanke på att jag totalt har 7 blandare i huset varav 2st är Mora och dessa har pajat men ingen av de andra så känns det ju rätt märkligt att den gemensamma nämnaren inte skulle vara mora, då borde ju fler blandare råkat ut för skräp från installationen.
Jag tolkar det mer som dåliga insatser jag fått, har inte hittat nått misstänkt när jag plockade ut insatsen i den jag bytt på, är ju plaströr fram till kopplingen på blandaren.
 
Har samma problem med min Mora Temp ESS, började droppa alldeles efter garantin gick ut. Det droppar mest när vredet är ställt på varmvatten. Inköpt feb-2013, dvs ungefär samma som TS. Har nu beställt en hylsa+kolv.
 
Vad säger Mora?
 
Krilleman
Återkoppling vore kul! (y)
 
krilleman_215 skrev:
Återkoppling vore kul! (y)
Vad är det som ska återkopplas?
Att jag bytt insatsen?

Varken mora eller återförsäljaren bryr ju sig eftersom tiden för garanti har gått ut och för reklamation ville butiken ha hela blandaren, knappt värt böket att demontera köksblandaren för att lämna den i butiken och sen vara utan blandare under lång tid när det kostar 300kr för insatsen och 10 minuter för att byta den.
Som gjort för att kunden inte ska orka klaga...
 
Krilleman
OK, jag (felaktigt) antog att du kanske pratat med kundtjänst?!
 
Y
Pumba skrev:
Vilka märken är att föredra för att slippa problem med köksblandare?
Ingen blandare förblir problemfri, inte ens dom gamla hederliga med två rattar.
Men jag hade valt Gustavsberg.
FMM tycker jag behöver nya insatser lite för ofta då pinnen/handtaget ganska snart blir trög.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.