lilytwig skrev:
Nu tyckte jag att klippsäsongen definitivt var slut. Gjorde en noggrann rengöring av klippare och laddstation. Packade sen ner den och lämnade till ÅF fvb Bosch.
Har beställt vinterservice. Ska bli spännande att se om de gör mer än knivbyte och mjukvaruuppdatering.

Förutom att maskinen inte går ur turboläge trots att klippmotståndet minskat så har det fungerat bra hela säsongen. En och annan dikeskörning i rabatterna beror nog på att jag inte hållit tillräckligt avstånd med tråden.
I en trång passage har den vid något tillfälle vänt åt "fel" håll och kört över kanten mot parkeringen och fastnat där.
Visst skulle det gå att göra logiken litet smartare och ändra mekaniken så att det blev mindre att trimma i kanterna, men i stort sett så fungerar det kanon.
Var hittade du infon om vinterservicen?
 
MeanMike skrev:
Var hittade du infon om vinterservicen?
Hittade den själv nu......
 
Någon som vet om det är lönt och köra en vinterservice.
Ni som har senare build än min 5.8 5233 ? stor skillnad?
 
Nu var det länge sen jag skrev här. Inte för att Bender har fungerat, utan snarare för att han fungerat så dåligt att det varit skamligt. (Att Byggahus dessutom inaktiverade tapatalk gjorde inte saken bättre.)

Jag fick som sagt en ny klippare, men inte den nyaste utan jag tror den var gjord i April. Den fungerade helt enkelt skitdåligt. Jag tror att på de veckorna jag hade den så lyckades den kanske en eller möjligen två gånger köra en hel omgång på schemat. Det var mer regel än undantag att jag fick gå ut och lyfta in honom på kvällen.

Antingen stog han på gräsmattan och klagade på att han inte hittade slingan, eller så hade han försökt klättra upp i ett träd och gnällde för att han tyckte att han blivit upplyft.
Körde ändå säsongen ut med honom innan jag lämnade honom på service med en överenskommelse om att de skulle försöka få honom utbytt, igen.

Nu ringde de för ett par veckor sen och sa att han kommit tillbaka, med det mesta utbytbara utbytt. Däribland datorn och lite annat skrot. Jag hämtade inte hem honom utan pratade med ÅF igen som skulle ta det med Bosch. Det intressanta var att hon berättade att hon varit på mässa och träffat Bosch nyligen, och där har de sagt att de kommer byta ut _alla_ 2012-2013-maskiner som kommer in på service till helt nya.
Så har ni inte planerat vinterservice så är det dags...:)

Själv väntar jag på utslaget från Bosch, men tydligen så är min maskin kändis hos dom och nu borde de väl lösa det en gång för alla.
ÅF är annars inne på samma linje som mig, häva köpet, och då får jag lägga pengarna på den nya modellen istället och hoppas verkligen att den är bättre. Tydligen har dom kört maskinen i Tyskland i ett år ungefär nu utan problem, så jag håller tummarna om de inte fixar min nuvarande.
 
  • Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
skall man skicka in, min är från 2013 och funkar bra
 
Funkar den bra hade jag låtit bli.
 
Granfot skrev:
Det intressanta var att hon berättade att hon varit på mässa och träffat Bosch nyligen, och där har de sagt att de kommer byta ut _alla_ 2012-2013-maskiner som kommer in på service till helt nya.
Då får man tolka det som att 2014 hårdvaran är den som ska vara okej. Hoppas de bara fixat själva klippaggregatet, så inte det kommer i självsvängning & "bröölar". För de tre eller om det var fyra 2014 h/w maskiner jag haft har fortfarande gett störande resonansljud, tills jag stabiliserat upp klippaggregatet.
Det vore ju också intressant & veta om hjulmotorerna bytts ut till tystare dito?

Hur som så ville mina inte riktigt hålla sig innanför begränsningskabeln. Mjukvaru-problematik eller någon sensor som bråkade? Var det inte någon här som skrev att de ursprungliga sensorerna för begränsningskabeln inte var fukttåliga?
 
Ja, om de bytt hjulmotorerna till tystare vore riktigt intressant att få veta.

Lagt ner en halv årsarbetstid på att försöka dämpa ljudet från dem utan att lyckas nämnvärt. Provat i stort sett allt ifrån ljudisolering med olika material till silikonfett i planetväxeln utan resultat.
 
Intressanta uppgifter här ovan!
Lämnade min på vinterservice i förra veckan och fick ett samtal från Bosch där de få maskiner som varit skickade på vinterservice redan var på väg tillbaka och jag fick frågan om de inte kunde få göra en garantiservice i stället. Nämde några problem med min maskin och sa att det bästa vore kanske att jag får en maskin av nya modellen. De lät inte hel omöjliga!
 
  • Gilla
F1Alex och 1 till
  • Laddar…
Min 2012:a är inlämnad hos min återförsäljare för utbyte till en helt ny 2015 års maskin. Samtliga 2012:surprised:r skulle bytas ut enligt honom :) Man kan inte klaga på Boschs kundtänk och deras servicegrad :wow::wow:
 
  • Gilla
F1Alex
  • Laddar…
Martinbj skrev:
Min 2012:a är inlämnad hos min återförsäljare för utbyte till en helt ny 2015 års maskin. Samtliga 2012:surprised:r skulle bytas ut enligt honom :) Man kan inte klaga på Boschs kundtänk och deras servicegrad :wow::wow:
Vilken återförsäljare har du?
 
Nya mjukvaran blir 6.0
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.