Håller med FeFFeDoo om dessa svampar. Vi brukar använda dem på byggena inför besiktning för att ta bort diverse märken och smuts. Ahlsell säljer dessa och Vileda tillverkar dem.
 
Jag har alltid babyservetter i firmabilen. Köper billiga på Willys för 9,90:- tycker de funkar jättebra till det mesta.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Gjorde en räd på grabbens skötbord, ICA Basic våtservetter:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svårt att få ett rättvisande bild men det funkar riktigt bra!
 
verktygsgurun skrev:
Jag har alltid babyservetter i firmabilen. Köper billiga på Willys för 9,90:- tycker de funkar jättebra till det mesta.
Förmodligen liknande de jag använde?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Brukar torka av mina lådor med lite MP52 möbelpolish. Får en fin och smutsavvisande yta.
 
hantverkare1 skrev:
Förmodligen liknande de jag använde?

[bild]
Ja typ samma! Har märkt att de dyra märkena typ libero är mycket sämre än de billiga. Tycker de är bra till det mesta, typ om man installerat något så torkar man av det man installerat. Har faktiskt torkat bort små fläckar av PU skum med dem.
 
Tvättlappar till barnrumpor. Tar bort nästan vad som helst.

Ja se, tvåa på bollen.
 
verktygsgurun skrev:
Ja typ samma! Har märkt att de dyra märkena typ libero är mycket sämre än de billiga. Tycker de är bra till det mesta, typ om man installerat något så torkar man av det man installerat. Har faktiskt torkat bort små fläckar av PU skum med dem.
Jag kom på det också, vi använder dom till massa grejer hemma.
Dom är kanon när dom små illbattingarna ritar på golvet!
 
De är utmärkta när man målat med oljefärg eller geggat med motorfordon och inte vill blaska av sig med stinkande lacknafta.
 
Ta hd grön blanda 1:30 och torka av det.
 
Mikael_L
Jägermeister funkar bra, absolut vodka också.

Efter du druckit en flaska ser du inte smutsen längre, eller åtminstone bryr du dig inte. :D
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
sventable skrev:
Ta hd grön blanda 1:30 och torka av det.
Vad är "hd grön" för något?? En förkortning av något som jag inte ser med engång?
 
Diskmaskin
 
Redigerat:
Det hemska med baby servetter är att dom används till små barn.

Harts lösare är annars ett super universalmedel eller vinyl tvätt. tror Biltema har det.

Ts du får ge f-n att skita ner grejorna sådär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.