Som rubriken antyder.
Jag har en oljetank utomhus utanför huset med ca 1,1 m3 olja kvar i.
Tidigare ägaren på huset har kopplat ur befintlig oljepanna och monterat luft/vatten värmepump istället. Den funkar kanonfint så jag har inget behov av oljan. Min tanke var först att köra upp oljan nu under vinterns kallaste månader men tyvärr har man valt att koppla ur pannan genom att helt enkel såga av en hel del rör...

Så jag försökte då bli av med oljan genom att slänga in en annons på blocket, det gick ju då inte eftersom deras regler tydligen förbjöd detta. Någon som har tips på någon som köper olja? eller som vill köpa olja? Tanken står i Lund.

Och nej, jag vill inte tanka bilen med oljan, även om jag kör en diesel så är jag inte sugen på det..
 
Gamla dieslar går bra på denna olja! Kolla med ägare av gamla båtar ( www.trabatsakuten.nu kanske?)
Sedan kan man ju tycka blocket är larviga...
 
Lägg upp att du vill sälja tanken med villaoljan i, försök ibland slinker sådana annonser
Igenom.
 
Jag sålde min olja via Blocket. Hade en gammal farmartank som jag sålde samtidigt.
När jag kollade på Blocket för att se på andra annonser så hittade jag inte någon som sålde dieselolja. Misstänker att det kan ha att göra med alla dieselstölder, och det är ju ganska svårt att spåra stulen diesel.

Det var farmartanken som var själva huvudobjektet i min annons. Längre ned i annonsen skrev jag att jag hade tre 200-litersfat med tillhörande diesel, och att allt såldes tillsammans i första hand.
Satte inget fast pris utan det var bud som gällde.
90% av alla som svarade på annonsen var bara intresserad av dieseln, så det var inget problem att bli av med den.
Sålde allt till en person efter ett tag.

Så testa att ändra annonsen så att det är tanken du säljer och att dieseln ingår. Då borde det funka. Eller hade jag bara tur.
 
Jag kan köpa det av dig.

/ Jimmy
 
  • Gilla
ljhnilsson
  • Laddar…
Där ser du hur lätt det var att hitta köpare :)
Köper själv min olja från firmor som demonterar tankar eller folk som ska göra det :)
 
Nu visade forumet sig från sin bästa sida:) var ju inte jättesvårt att bli av med oljan...
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
M
har du sålt den
 
Blocket tycker jag fungerar for saa gott som allt!
 
Japp. Oljan är borta. Väntar bara på att köparen ska ta hand om tanken med.
 
Hej
jag har cirka 300liter eldbar vinterolja grön i tanken och ska byta värmesystem
kan det finnas nån som vill köpa den tror ni
 
I Sthlm är jag spekulant
 
va synd, jag bor i Örebrotrakten
 
sir_daniel skrev:
I Sthlm är jag spekulant
Ska du hälla det i tanken? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.