D09
Ha ha det ligger inte i min natur ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Inte i min heller.. ;)
 
D09 skrev:
[bild]

Såhär ser det ut i mobilen hemma nu när pannan fått en babywatch =P

Hade önskat mer funktioner via appen men det lär komma :)

I övrigt mycket nöjd med pannan. Det händer inte så mycket utan den gör det den ska.

Servicen är fortfarande grym ( man får svar orimligt snabbt. Oftast inom någon timme även om det är väldigt sent ).

Något som jag som amatör reagerade på lite var att de två första plåtarna i vedmagasinet ( v+h sida ) slagit sig lite dvs är inte helt spikraka längre som dom andra. Men vad jag hört så är det inget som skadar eller fel. Det är slitdetaljer som kommer bytas någongång när dom gjort sitt.

Imponerande är dock att tom sambon börjat elda ha ha trodde aldrig det då hon förespråkade bergvärme.

Ser fram emot när man får byggtid över så man kan slutföra arbetet i pannrummet.

En sak på önskelistan är att spjället till tilluften kopplas till driften på pannan samt skifta fönstret mot en port för inkommande ved :)

Likaså el backup för längre strömavbrott :)
Nu när hela familjen klarar att elda i pannan så har man det lika slappt som med vp.. Appen via meinETA når samma funktioner som på pannskärmen så man har helkoll när man är på jobbet. :)

Är så nöjd med min Österrikare!
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 3 till
  • Laddar…
D09
Jo, samma här. Man kommer åt samma inställningar men om man ändå gör en app så vill man ha lite överraskningar också =P

T ex uppskattad förbrukning / antal ilägg / beräknad avslutning på pågående eldning eller något annat kul :)

En tidsaxel med fyllnadsgraden på tanken som finns i pannans display fast över hela året =P
 
Redigerat:
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
@Jannez69, Har ETA kommit med en App nu?
 
D09
Några bilder från appen

:)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Bild som saknas i appen

;)



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
analog skrev:
@Jannez69, Har ETA kommit med en App nu?
Jag har haft pannan ca 1,5 år och haft tillgång till pannan via mobilen hela tiden. Vet inte hur länge ETA haft denna möjlighet. Bara att gå in på meinETA och logga in.
 
  • Gilla
analog
  • Laddar…
D09
Tror ni pratar om två olika fast samma saker.

MeinETA loggar in via hemsida/webbläsare

Hargassner loggar in via app som laddas ner från app/play store.

Samma data, annan färg ;)
 
  • Gilla
analog och 1 till
  • Laddar…
kulle
Blandar den drinkar också :cool:
untitled.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garegaupa och 4 till
  • Laddar…
D09
Den funktionen har jag inte testat :wow:
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 2 till
  • Laddar…
Hej, hur tänkte höra hur det funkar med din Hargassner. Är du nöjd? Hur ofta behöver du ladda med ved? Är intresserad av vedpanna när jag ska bygga hus men tänker att de kanske är för mycket jobb. Du kan kanske skriva lite info. Mvh
 
D09
Wetterz skrev:
Hej, hur tänkte höra hur det funkar med din Hargassner. Är du nöjd? Hur ofta behöver du ladda med ved? Är intresserad av vedpanna när jag ska bygga hus men tänker att de kanske är för mycket jobb. Du kan kanske skriva lite info. Mvh
Hej Wetterz

Välkommen till forumet :)

Kul att ditt första inlägg handlar om Hargassner ;)

Jag är nöjd med vedpannan. Den gör absolut det den ska så där finns inget att vara kritisk till

Saknar kanske inbyggd statistik i mobilappen :)

Hur ofta man eldar blir lite abstrakt eftersom det blir kopplat till mitt hus och inte direkt jämförbart med andras likaså vilken typ av bränsle man har.

Likaså vilken storlek på tank etc

Men under vintern brukar jag elda en gång per dag ( om jag inte minns fel ) och det är för att hålla mig i övre laddningsgraden på min 4 m3 tank så jag skulle kunna avstå och elda flera omgångar mer varannan dag etc

Tror att om man vill ha vedpanna så är detta det mest bekväma, funktionella man kan ha. :)

Jag köper veden för ( spillträ ) för 150kr/m3 från fabrik så jag kommer inte billigare undan.

Men visst tar det tid. :)
Räkna med 5-45 min / dag vintertid beroende på vad du har för lösning kring logistiken

Fundera på hur mycket tid du är beredd att avsätta?

Vintertid få in veden
Vår hugga/klyva/stapla

Likaså utrymme på tomten för vedupplag?

Fundera även på hur din ev familjesituation kan förändras.

T ex från att gå från två vuxna med barn till ensamstående med barn heltid.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag byte från ved till pellets när jag blev ensamstående, just för att det blev för mycket jobb!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
xdigger skrev:
Jag byte från ved till pellets när jag blev ensamstående, just för att det blev för mycket jobb!
Jag har ju blivit ensamstående med grabb heltid så det är betydligt mer begränsad tid här med.

Ekonomiskt är detta den bästa lösningen men det kräver lite planering.

Inte att det är någon panik med att elda när man kommer hem utan att hinna med allt så man kan elda när grabben somnat :)

Kör ju Nibe på sommaren så det är snart dags att koppla över till vedpannan igen :) :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.