Har svårt att hitta en bra placering av min kap/gersåg i förrådet. Vill ha en permanentplats (som ändå ska gå att ta bort de gånger jag gör ett större projekt) så att den lätt går att använda.

Problemet är att om jag har den ståendes på mitt sågbord redo att användas tar den för mycket plats i mitt långsmala förråd! Den måste stå en bit ut från väggen för att armen bak på sågen inte ska ta i väggen samt att benen på bordet är i vinkel ut från bordet.

Jag funderar på en alternativ lösning. Antingen att den står på någon slags skena som går att skjuta ut från väggen när den ska användas. Eller att den står på en platta som sitter fast i väggen på gångjärn så att den går att fälla ner när den inte används. Inget av det känns helt optimalt.

Förslag, tankar?
 
Googla på "mitre saw station" eller "chop saw station" så hittar du massor med bilder som kanske kan ge lite inspiration. Sista bilden i detta inlägget visar en tjusig variant: http://www.byggahus.se/forum/verkty...sse-gone-me-n-tal.html?perpage=15#post1809095

När sågen inte skall användas så skulle man kunna lyfta bort den och lägga en skiva i mellanrummet så blir det en lång arbetsbänk. Dessutom med massor av förvaringsmöjligheter under borden på bägge sidor om sågen. Jag tror jag har sett något YouTube klipp där någon hade gjort en variant där sågen kunde roteras ned på undersidan så det blev en slät ovansida också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.