Hej
Har ett 3år gammalt UNI3 där jag har börjat få larm på återvinnarfel. Har värmt upp aggregatet med vent avstängd och då har allt kommit igån och fungerat i 2 veckor, nu vid nästa köldknäpp, -28, har felet återkommit. Flödena är injusterade på 60/54 lps, 14 grader ställt på inkommande luft och eftervärmare påslagen. Vad kan ha ändrats i min anläggning? Kan inte se att vi producerar spec mkt mer fukt än tidigare år.
 
Ser i manualen att avfrostningsfunktionen inte är påslagen som std och för att slå på denna behöver jag service pin code. Någon som har denna?
 
Står inte service pin koden i manualen? Tror det står i mitt heru iaf.

Det är ingen rem som slirar eller igentäppta filter som spökar?
Eftervärmare ska inte behövas alls -28 så kör då inte jag nån eftervärmare.
För nån vinter frös det fast för mig men efter det så ser jag till att speciellt frånöuftfiltret är fräscht till vintern och så har ja smort tätningarna på rotorn med siliconspray och drivrem med remspray.
Då tuggar det på utan problem
 
Jag återupptar denna tråd. Nu har jag återkommande problem med återvinnarfel. Var upp på vinden i vanlig ordning för att värma aggregatet men ingen is fanns där. Ska remmen spännas i nån slags serviceåtgärd?`Ska något smörjas? Aggregatet har varit i drift sen 2011.
 
Remmen som slirar? spänn den. smörj om du har nå ytor som glider mot varandra.
Kan tipsa att ha en skarvbar rem om du inte har det redan.
 
Om du fortfarande inte fått koderna är det först 0000 och sedan 9999 tror jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.