Idag har vi uppdaterat sajten ännu en gång. Nytt för denna gång är:

1) Fix som gör att man i androidappen kommer tillbaka till där man var när man backar efter det att man klickat på en extern länk
2) Småbuggfixar som t ex borttagning av tomma rader där det saknas paginering och borttagning av den onödiga "Sökningen tog 0.02 sekunder."-raden på sökresultatsidor
3) Buggfix som gör att standardinställningen för bevakningar av forumtrådar fungerar bättre
4) Buggfix som gör att "Deltagit" inte ger felaktiga träffar http://www.byggahus.se/forum/inform...listen-ger-felaktiga-traffar.html#post2152496
5) Justeringar i forumets undermeny i enlighet med "The Magical Number Seven, Plus or Minus Two"
- Vi testar göra som Google, dvs visar upp färre alternativ än vad som får plats på bredden (sju alternativ för gäster och nio alternativ för inloggade) och låter det sista alternativet vara "Fler".
- Vi placerar alternativen i den ordning som de används, "Mest läst" och "Mest gillat" byter plats, "Oläst" och "Mest besvarat" flyttas ner under "Fler" eftersom de inte används så mycket.
 
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Bra start på året Per :)
 
Och jag som precis gått över till "oläst" istället för "senaste" för att minska antalet rader som kommer upp ...

Men, jag vänjer mig :)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
"Oläst" fick inte tillräckligt många klick, men jag lägger till önskan att byta ut Senaste mot Olästa på önskelistan.
 
Per Eskilsson skrev:
"Oläst" fick inte tillräckligt många klick, men jag lägger till önskan att byta ut Senaste mot Olästa på önskelistan.
Bara om det är en majoritet som vill det, inte kritiskt för mig. Olästa är ju bara en delmängd av Senaste och då jag klickar på "markera allt som läst" efter en omgång läsande ser jag i alla fall var gränsen för repriser går.
 
Knappen Oläst finns ju kvar under menyn "Fler" till höger.
 
Visserligen men det blir via klick på meny, flytta pekaren och klicka igen, Kommandon i utvisningsbåset används inte mer än nödvändigt, vilket väl är tanken med att flytta mindre använda kommandon dit. Kommandon som används ofta av de flesta är vad som bör bara lättklickat till vänster.
 
TeroM skrev:
Bara om det är en majoritet som vill det, inte kritiskt för mig. Olästa är ju bara en delmängd av Senaste och då jag klickar på "markera allt som läst" efter en omgång läsande ser jag i alla fall var gränsen för repriser går.
Jag menade att det hade varit bra för dig (och förmodligen några till) om man själv kunde välja om man vill byta ut Senaste inläggen mot Olästa ungefär som man kan välja hur Inkorgen ska presenteras i Gmail på datorn.
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Mikael_L
Det har ju varit lite dribblande med svarta listen nu.

När den kom för länge sedan (i slutet av krita-perioden väl?) så var jag själv aningens negativ "En massa tjafs med gimickar, typ, som bara tar processorkraft och sidutrymme och min uppmärksamhet!" , typ så tänkte jag.

Jag lärde mig dock väldigt snabbt att gilla den, ja den var ju faktiskt klockren. Att alltid ha snabbnavigeringen tillgänglig högst upp på sidan.
Jag märkte också att jag då blev betydligt mer benägen att klicka på bloggat, artiklar, experten-svar och allt sådant, då det alltid fanns en oerhört snabb-navigerad väg tillbaka därifrån, även om man klickat på sådana länkar i flera steg.
Den svarta listen fanns ju alltid där, redo att kasta tillbaka mig i forumet på direkten.


Sen började det ändras i listen, den försvann, den kom tillbaka som vit, nu är den svart igen.
Och som det nu är tycker jag det funkar rätt bra.
MEN, numera är det betydligt mer trickigt att återvända till forumet efter att jag har läst en artikel, eller Elinas blogginlägg osv.
Särskilt som bakåtknappen fungerar sådär ... för att inte överdriva saker .. ;)


Det behöver inte ändras något, så illa är det inte. Men jag skulle nog inte bli ledsen om "svarta listen" kom tillbaka på andra sidor på siten. :)
 
Jag förstår ditt önskemål och jag håller med dig. På sätt och vis var det bättre förr när svarta listen var just en svart list högst upp hela tiden på alla sidor. Problemet nu är att svarta listen numera har samma innehåll som undermenyn i forumet. Men på de redaktionella delarna finns det oftast andra undermenyer. Det hade varit enkelt att visa upp de redaktionella undermenyerna på samma sätt som forumets undermeny men jag tror att du helst vill ha just forumets undermeny på alla sidor och det är inte lika enkelt att förverkliga om man samtidigt vill att svarta listen just ska vara en undermeny. Oj vilken lång mening det blev. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.