D09
Skakat liv i Skrållan, plogat hemma och hos grannar :)

Byggt en pulkabacke till dom små, agerat puttafråntoppengubbe så det blir lite fart på pulkorna och nu värmer man fossingarna igen :)

Spekulerar på en ny pulkabacke ;)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ashe
  • Laddar…
Oj, hur mycket snö har ni fått?

Här, 20 km norr om Sveriges sydligaste skidbacke Vallåsen, har det kommit precis 4 cm snö.
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu tvingade du ut mig i foppatofflor men jag blev själv nyfiken ;)

Det måste börjat snö runt 1 tiden och slutat innan 05 så det borde varit lite tempo inatt :)
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Här hemma har man spacklat och slipat väggar. Tapeterna är också hemma och väntar på att sättas upp.

Hur noga måste man vara med underarbetet? Jag vet att man aldrig ska fuska med det, men lite ojämnheter borde väl gå bra, eller fäster tapeten dåligt tro?

En pedant kan ju hålla på i evigheter med att slipa och spackla har jag märkt... :)
 
Y
Jag har, med hjälp av vän, satt 2 av 8 vindskivor. Sen var han tvungen att åka.
Inte så bara när taket inte är rakt.

Kom 3mm snö under natten så hört plogbilarna glatt skrapa asfalt. Is överallt på mina saker som låg ute.
 
holmberg87 skrev:
Hur noga måste man vara med underarbetet? Jag vet att man aldrig ska fuska med det, men lite ojämnheter borde väl gå bra, eller fäster tapeten dåligt tro?

En pedant kan ju hålla på i evigheter med att slipa och spackla har jag märkt... :)
Beror på hur tapeten ser ut. En mörk mönstrad tapet är väldigt förlåtande, men är den ljus och/eller enfärgad syns alla ojämnheter. Vad gäller fäste så fäster tapeten mycket sämre på spackel än på gammal tapet. Däremot kan ju gammal tapet släppa och skapa oroande bubblor, men de försvinner oftast när det torkar.
 
Jag har gipsat vägg hela dan, ska gipsa imorgon med, sen får man väl ge sig i kast med all spackling och slipning, ungefär lika roligt som att måla :confused:
 
johamarc skrev:
Led list som lagts bakom ryggkuddar i sofforna har fått sitt kablage insatt i list. Väldigt trevligt med svagt ljus bakom huvudde när belysning i övrigt är downlights .
Bild 😃😃😃
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Beror på hur tapeten ser ut. En mörk mönstrad tapet är väldigt förlåtande, men är den ljus och/eller enfärgad syns alla ojämnheter. Vad gäller fäste så fäster tapeten mycket sämre på spackel än på gammal tapet. Däremot kan ju gammal tapet släppa och skapa oroande bubblor, men de försvinner oftast när det torkar.
Mm kan tänka mig att ojämnheterna syns beroende på ljuset. Skapligt bra nu. Kanske man ska dra på tapetgrund över spacklet också bara för att. Har en del över och på det ska det väl fästa som tusan :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Bytt ut en gammal lysrörsarmatur i köket.
 
Mikael_L
Ta mig tusan, nyp mig någonstans.

Har kaklat (limmat) upp 6 st kakelplattor över köksbänken. Tänk om detta skulle kunna bli klart innan 2016 ... :wow:
 
Mikael_L skrev:
...
Har kaklat (limmat) upp 6 st kakelplattor över köksbänken. Tänk om detta skulle kunna bli klart innan 2016 ... :wow:
Jajaja, ropa inte hej förrän du är över bäcken!

Det skall fogas också.
(Det vet jag genom egen bitter erfarenhet kan ta tid :surprised: )
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Fortsatt med spacklingen och slipningen. Evighetsgöra...
Märkte att ex under fönstret verkar man ha lagt gipsskivan liggande då det är en rejäl inbuktning under fönsterbrädan, precis som det är i kanterna på gipsskivor.
Trodde aldrig att det skulle behövas spacklas så här mycket på relativt nytt hus:)
DSC_0390.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bild önskades :) blev kanske inte helt rättvist mot belysningen, soffan bredvid fick utelämnas eftersom frugan varken var sugen på att flytta sig eller modella.
Kan tipsa om att använda nätverkssladd för att koppla ihop flera listsegment om man kör rgb. Lite pilligt att löda för en ovan som mig. En fixtur krävs.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
D09
Vänt dörrar rätt så handtagen öppnas nedåt ( valde att ha uppåt för lillgrabbens skull men han är inte liten längre )

Kört en vända byggmaterial till farsan som fixar med sitt kök :)

Planerar foderplats på tomten för rådjur och fåglar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.