mexitegel skrev:
...
EDIT: Vafan, det står ju att det ligger på Särö...Inget har jag att skylla på heller :surprised:
Tja, det är ju fredag, sista i månaden dessutom.
Tidig after work :)
 
Credde skrev:
Det var häftigt, kanske lite väl kallt i vissa rum, men läget är ju fantastisk!
Njaa, vet inte om jag tycker att läget är det perfekta. Det framgår inte riktigt av bilderna att det ligger en väg mellan huset och havet..... Kvällstid ser man väldigt bra in i huset om man promenerar på vägen utanför. Eftersom jag bor i närheten så händer det då och då.
Hade jag haft de pengarna som önskas för det objektet så hade jag tittat efter ett annat hus, kanske något av de som ligger ovanför på bergsluttningen.......
 
roli skrev:
Njaa, vet inte om jag tycker att läget är det perfekta. Det framgår inte riktigt av bilderna att det ligger en väg mellan huset och havet..... Kvällstid ser man väldigt bra in i huset om man promenerar på vägen utanför. Eftersom jag bor i närheten så händer det då och då.
Hade jag haft de pengarna som önskas för det objektet så hade jag tittat efter ett annat hus, kanske något av de som ligger ovanför på bergsluttningen.......
Ja, eller köpt en tomt och byggt något eget. Är det någon som har kolla på ungefärlig produktionskostnad på ett hus som det här?
 
Ja, precis. Köpt en tomt med bättre läge och byggt "egenritat" hus med inhyrda entreprenörer.

Jo, jag vet lite om produktionspriset men vill inte lägga ut informationen då det är lite "känsligt" .......
 
Marlen Eskilsson skrev:
Coolt tak (tycker jag) till salu i Jönköping...
Många takläggare i släkten :cool:
 
W
sin skrev:
Ja, eller köpt en tomt och byggt något eget. Är det någon som har kolla på ungefärlig produktionskostnad på ett hus som det här?
Bor väldigt nära detta hus så jag ser det typ varje dag. Läget är ju inte direkt topp om man säger så. Vägen framför är ju inte direkt en fördel, Man ser precis allt som försigår i huset. Brukar kallas dockhuset eller bunkern och dylikt häromkring.

Har för mig att byggkostnaden var runt 18-20 miljoner. Tomten kostade 2.7 men köptes långt innan huset byggdes. Har för det byggdes åt en snubbe på Wallenstam som sedan fick köpa det för taxeringsvärde något/några år senare (7.8 miljoner eller där om kring). Var väll istället för fallskärm då det var mycket skriverier i medierna ang fallskärmar vid den tiden.

Den märkliga trädgården med järnvägsräls ska se ut som vågor men ser mest ut som något ofärdigt enligt mig. Klart coolt hus dock och trevligt par som bor där.

Ligger inte direkt i Särö häller men mäklare brukar skriva så. Budskär ligger det egentligen i.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Coolt tak (tycker jag) till salu i Jönköping.
På tal om tak - Dalsland när det är som bäst

Detta tak skulle kosta en förmögenhet att lägga idag. Takskiffer bryts på endast ett par ställen i Sverige. Man kan på ena handens fingrar räkna hantverkarna som vet hur man gör ett tak lika fint som detta - i allt annat - anspråkslösa hus i Mellerud.
 
Ser det inte ganska nylagt ut, och inte särskilt svenskt?
 
Wester skrev:
Bor väldigt nära detta hus så jag ser det typ varje dag.
Bor du också i Budskär? Det gör jag, dock passerar jag inte VillAnn varje dag. Däremot jobbar jag på firman som gjorde K-ritningarna.
 
billy_baver skrev:
Inte exakt "mine cup of tea", men hyfsat konsekvent genomfört. Med beröm försiktigt hanterad tomt - man verkar ha räddat till och med lingonen!

[länk]

Ska vi kalla det "Newklondyke-stil" ?
Kan någon berätta vad som är poängen med staketet som hänger i luften?
 
Marlen Eskilsson skrev:
Ser det inte ganska nylagt ut, och inte särskilt svenskt?
Absolut inte! Även om du inte träffat på skifferläggningstekniken tidigare inser du snabbt takets ålder av exempelvis takstegen.
 
haavard skrev:
Kan någon berätta vad som är poängen med staketet som hänger i luften?
Man slipper se grannarna utan att stänga ute småvilt.
 
  • Gilla
jeppeknaster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.