Hej.
Har ett par fula släta innerdörrar som jag skulle vilja "klä om".

Det står helt still i huvudet på mig så jag vet inte vad det kallas.

Förstår någon vad jag menar och var man kan köpa det?

B
 
Totte_S
Är det fanér du är ute efter? Tunnt träskikt som limmas fast. Finns även självhäftande plast med eller utan trämönster :p
Finns säkert någon som kan tipsa dig om var du kan handla, men det underlättar om man vet vilken ort du vill handla på. ;)
 
Japp det är Fanér jag menar.
Bor i Lund och jagar såna i plast som man sätter över hela dörren.
 
Totte_S
Ok. Riktigt fanér är trä. Plast är plast. ;) Men jag fattar vad du menar. Ska det se ut som trä? Frågan är om det finns plast med trämönster som är så brett som dina dörrar. Kan bli svårt att få en skarv snyggt.
Personligen tror jag inte på idén med plastfilm, det jag sett av sånt är snyggt på lite håll, men ganska ömtåligt.
Jag har också sett på bla COOP en lösning med en hel dörrsida som klistras på dörren, tex så att man får "speglar" dvs ett par rutor av profileringar i plasten.
Är det nåt sånt ni vill ha?

Varför ska ni göra något åt dörrarna, och vilket resultat vill ni ha? Ska de bara se bättre ut skulle jag ha målat. Antingen själv, eller lämnat dem till en firma som sprutlackar.
 
Japp,Jag menar de som är en hel dörr i plast med "speglar" i.

Målat är så trist tycker jag.
 
Totte_S
OK då, så. Farsan köpte till sin hyreslägenhet på COOP. Ser förvånansvärt bra ut. Stora ark som självhäftar, sedan kommer det "svåra" att skära till det som sticker ut över kanterna med VASS kniv. Det är väl det...COOP som sagt har haft.
 
såg dem på coop här senast i söndags (stockholm)
 
Kostar runt 150-200:- per sida om jag inte minns helt fel. De är inte självhäftande utan man använder golvlim (!) till dem.

Limma fast dem och skär till dem när allt torkat.
 
JLT skrev:
Kostar runt 150-200:- per sida om jag inte minns helt fel. De är inte självhäftande utan man använder golvlim (!) till dem.

Limma fast dem och skär till dem när allt torkat.
Kollade också på dessa hos coop. Tycker de var lite dyra dock (har för mig de låg på 200-250:- per sida när jag kollade), med tanke på att man kan få en ny trädörr med speglar för runt 550 kr.
 
Tycker också det var lite dyrt. Blir nog rollern på våra dörrar.
 
Köp lite snygga lister och gersåga lite.
Spika (limma) fast dem och måla.
Mkt. billigare än att köpa färdiga "dörrblad"

OCH du kan få vilken spegel du vill genom att laborera
med listerna.
Kanske olika på var sida om dörren? :)
 
Jag såg illusionmålade spegeldörrar, s.k trompe l'oeil.
Kanske inte helt lätt, men rätt kul.
Läggar man in skuggor, så ser det ganska verkligt ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.