Lustigt att sista inlägget handlade om NorthQ när man tittar in...

Hade tänkt fråga om nån varit med om att den får spel med visningen av momentanförbrukning?

Min har funkat klockrent hela tiden men när jag tittade till momentanförbrukning via northQ watt calculator idag så visar den "42550454641W".

Själva NortQ enheten visar också nån form av förbrukning i Watts, den är låst på 7567 W.

Jag har också matning via nätström så det är inte ett batteriproblem i.a.f.
Testat "Configure right now" utan resultat, mätaren svarar osv men värdena förblir helt fel.

Nån med erfarenhet av detta?

EDIT:
Fick konfa NorthQ-enheten på nytt och installera om pluginen.

Om det är Verans eller mätarens fel vete fan, funkar lika bra som alla andra grejer tydligen...suck
 
Redigerat:
Nån som har koll om någon är på g att släppa eller uppdatera en app till iPhone med home kit integrering? Enligt Apple så ska detta nu vara möjligt med iOS 8 så man helt enkelt inte behöver öppna appen för styrning utan man kan låta Siri styra ens funktioner i appen. Läste även att man kan använda geofence så när man kommer hem så kan iOS 8 starta en scen m.m :)
 
Redigerat:
Andper skrev:
Nån som har koll om någon är på g att släppa eller uppdatera en app till iPhone med home kit integrering? Enligt Apple så ska detta nu vara möjligt med iOS 8 så man helt enkelt inte behöver öppna appen för styrning utan man kan låta Siri styra ens funktioner i appen. Läste även att man kan använda geofence så när man kommer hem så kan iOS 8 starta en scen m.m :)
Jag fattar inte riktigt vad det här "Homekit" från apple innebär?? Men jag är också helt klart nyfiken på vad Homekit kan innebära för framtiden för hem automation.... Men kommer man fortfarande behöva typ Fibaros Home Center, eller Vera controllers?
 
crazytok skrev:
Jag fattar inte riktigt vad det här "Homekit" från apple innebär?? Men jag är också helt klart nyfiken på vad Homekit kan innebära för framtiden för hem automation.... Men kommer man fortfarande behöva typ Fibaros Home Center, eller Vera controllers?
Som jag har förstått det så behövs allt befintligt och homekit utgör en så kallad brygga mellan siri och controllern via appen
 
Andper skrev:
Läste även att man kan använda geofence så när man kommer hem så kan iOS 8 starta en scen m.m :)
Tror detta har varit möjligt med Android i flera år och att @hek använder det för att tala om (varna ;) ) familjen genom högtalarna att han snart är hemma. Kul att Apple kommer ikapp :D ;)
 
Den funktionen bygger på en Vera-plugin, iPhone locator, som använder "Hitta min iPhone". All automatik sker på Veran.
 
Hej
Jag vill övervaka temp och fukt i huset och källaren. Dessutom vill jag ha koll på att det finns ström i källaren och i huset, källaren har egen central med egen jordfelsbrytare. Har fastnat för z-wave vilket verkar ha bra utbyggnadsmöjligheter. Temp och fukt är ju grundläggande men hur ska man övervaka om det finns ström? Vill ha ett scenario så att man får ett sms när jag tappar ström i källaren. Har inte hittat något bra svar på detta. Finns ju rena elmätare (Aeon Labs Clamp Power Meter Skulle man kunna använda en smart plugg (eller kanske vilken sensor som helst som går på nätspänning) och när man tappar kontakten så har man strömavbrott? UPS till router och controll center (lutar mot vera 3) måste så klart vara på plats.
 
En variant är att ta tex en fibaro dörrkontakt, som du kopplar den externa ingången till ett 230V-relä, som ligger konstant draget (och som släpper när spänningen försvinner).
 
Tänkte sätta dit en sensor i brevlådan då jag är lat och inte orkar gå dit och kolla i onödan.
Finns det nåt bättre alternativ än fibaros dörr-sensor? Nåt som kanske är mer fukttåligt och isolerar batteriet bättre mot kyla?
 
Enligt sensorn blev lådan söndersparkad 02:01:04 inatt.

brevlåda.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
hek skrev:
Enligt sensorn blev lådan söndersparkad 02:01:04 inatt.

[bild]
Trist...
 
hek skrev:
Enligt sensorn blev lådan söndersparkad 02:01:04 inatt.

[bild]
Och förhoppningsvis startades vattenspridarna 02:01:05 :@
 
vilpi skrev:
Och förhoppningsvis startades vattenspridarna 02:01:05 :@
Jo.. jag får börja fundera på nästa generations brevlådesensor med inbyggd försvarsmekanism.
 
UI7 finns ju i Release Candidate. Någon som kör? Fungerar det bra? Fungerar Datamine till cifs share?
 
hek skrev:
Enligt sensorn blev lådan söndersparkad 02:01:04 inatt.
Så otroligt onödigt! Att folk inte har något bättre att göra :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.