Hej igen!
Det var en tag sedan jag var här sist.

Nu står jag inför ett husköp, det finns lite småproblem med huset men ingenting oroväckande
förutom det jag tänkte fråga er om. Jag har dålig koll på det där med grunder och mögel så jag
tänkte skrika ut i forumet och se om jag kan få några svar från betydligt kunnigare folk än jag.

Markarbetet ska enligt uppgift vara välutfört, huset står på en liten människoskapad upphöjning med god dränering. Huset byggdes på 70-talet, rätt på plattan utan någon ventilation. I början av 2000-talet fick de dåvarande ägarna problem med mögel så de slet upp hela golvet, reglade upp och installerade undertrycksventilation. Nu är det klart svårt att exakt veta hur detta påverkat situationen utan att bryta upp golvet för att undersöka, men sedan denna renovering/uppgradering utfördes har ägarna upplevt huset som symtomfritt.

Så till min fråga. Är det en överhängande risk att problemen återkommer eller räknas den här lösningen till en av de mer permanenta?

Tack för alla eventuellt kommande svar och trevlig kväll på er!
 
Besikta huset och erhåll därmed en fuktmätning kanske...?
 
Är det typ Nivell eller Granab golv ska det inte vara några bekymmer så länge fläkten går...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.