Håller också på med att bygga om där hemma och tänkte försöka ha en smidig lösning på tv/tele/nätverk.

Men man blir ju knäpp på det här. Är väl ganska hemma på nätverk och tele biten så den är väl ganska lätt löst men skulle ju vilja ha RJ-45 uttag i alla rummen och även köra tv på dessa.

Men ingen verkar kunna ge besked på hur bra Lexcom resp. Link Home och vilket är att föredra.

Någon som har något av lösningarna installerade hemma och kan berätta lite?


Mvh
 
markis skrev:
Billig cat6? Jorå, Jag köpte 305 meter cat 6 oskärmat för 999:- på Kjell & Co, dvs 3:-/ meter drygt - billigt! ;) ;D
Det var faktiskt rejält billigt - hos ÅF (Deltaco) kostar 305-metersrullarna 949kr+moms om man köper en enstaka!
 
Jag har själv gått i liknande tankar i ett tidigare 80-talshus där det fanns gott om vp-rör. Men i detta 20-talshus tänker jag hålla mig låångt ifrån alla kablar (så långt det går).

Satte upp wlan och decttelefoni.

Fullständigt lysande!

Kör trådlöst ner till pannrummet där jag kör en stationär dator med en logg för bergvärme, en laptop med inbyggt wlan mm.

Det enda dilemmat är att åskan är lite elak mot dectsändaren. Men det ska jag råda bot på senare.

Trådlösa tankar...

/ Janne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.