Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
Är det dammfällor man kallar skiten i er asbestdominerade värld. Har sökt hela jävla dagen efter luftrenare som tar asbest, bästa jag hittade var dessa Pullman maskiner som det verkade finnas två uthyrare av... en i Luleå och en i Stockholm. får leta nu genom ordet dammfällor
 
extrabilder340467_large.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
raddforasbest skrev:
Bor hos en väl så kunnig kompis, som känner till asbestens alla lömska egenskaper. Tråkigt nog vill jag inte belasta honom och han vill nog inte hamig här i över 1månad...
Om det är din kompis som skrämt upp dej så här vanvettigt så är denna person INTE din vän.

Det är en sadist som underblåser och njuter av att se ditt lidande.

Flytta hem till Mamma och Pappa istället.
 
I din förra tråd –”Är detta ett asbesttak?”-så fick du följande råd;
”Raddforasbest, du har fått så bra svar från oss, trors din bitvis hårda attityd. Nu har vi kommit till den punkten då vi inte kommer längre. Tror att du behöver ta dit en expert på plasts som testar och kollar. Vi kan inte hjälpa till mer än vad vi gjord, mängden svar är att det inte är asbest du har. Nöjer du dig inte med dessa svar, gå vidare till en som kan besiktiga det.

Mvh

Stefan, Moderator”


Jag tror det gäller även för denna tråd.

Med dina egna ord;
”Jag är sjukt nojig av mig då jag har hypokondri.”
”Ni behöver inte tala om för mig att jag är nojig, det vet jag”
”bortrest.. jag sprang ut från huset så fort jag såg vad som pågick, stängde mitt öppna fönster och sprang ut genom häcken..”
”Ni vet inte hur det är att leva med hypokondri. Jag går och tänker på detta hela tiden.”
”Ångesten blev för stor. jag var tvungen att lämna asbesthärden för några timmar för så kallad damagecontrol.”

I denna tråd –”Huset är fullt av asbest, hur gå tillväga?”-
Har du fortsatt i samma stil;
”Ångesten här!

”Igår fick jag en redig jävla panikångest, då jag märkte att det revs i köket, huset är från 68, radhusmodell. Alltså flera hus som är exakt likadana.”
”Har aldrig haft en sådan direkt panikångestattack som jag fick när jag gick ut i köket och såg detta.
Jag slängde mig genast ut och sov inatt hos en kompis. NU är det så här att jag får tillgång till en lägenhet den 1 september, som ni ser så är det ganska långt till dess.

Planen nu är att flytta ut till en stuga 9kvm som ligger cirka 10meter ifrån asbestbostaden.

Tack för era svar (en benzad asbestneurotiker.)”
”Igår var jag på psykakuten och fick roliga piller. Det är där min ångest ligger.”
”Har förövrigt på mig kläder från huset, men jag tänker som så att det kan väl inte vara en partikel och så dör man? Är inget troll utan är en väldigt ångestfylld rädd person, så ju allt jag skriver är sant och så jag tänker.”
”Men seriöst...... kan ni inte tänka teoretiskt för fem öre”
”Du är en psykopat... här sitter jag hos en kompis och måste eventuellt i en stuga i över en månad.”
”Alltså det finns den stugan, men det piissade regn igår när jag skulle inreda den, jag klarade inte alltihop och tog mig till psykakuten”

Dina inlägg tyder tyvärr på att du hamnat i fel forum. Vi kan nog inte hjälpa dig.
Jag tror att du hittar bättre hjälp här:

http://www.netdoktor.se/psykiatri/artiklar/panikangest
http://www.netdoktor.se/psykiatri/artiklar/hypokondri
eller diskutera här:
http://www.doktorsguiden.se/forum/sjukdomar?page=1 :cool:
 
raddforasbest skrev:
Nu tänker jag mest på min egen hälsa. De har den fördelen att de kanske inte ens leer om 20-30år när effekterna av asbesten kommer. även om jag inte menar det så.

Men jag nu. Var ska lilla jag ta vägen i en sådan asbestfylld värld. En husvagn har ja ginte tänkt på.
Det ironiska är att din noja för asbest förkortar ditt liv betydlig mer än vad verklig asbest hade gjort...
 
TS, det viktigaste rådet till dig är, som sagt, att behandla din sjukliga rädsla för asbest. Det är en sjukdom du har problem med - inte asbest.

En del i behandlingsprocessen är att förstå och acceptera att asbest inte är en fara för dig. Ett tips där kan vara att ringa Arbetsmiljöverket och be om deras bedömning om hur farligt asbest är för dig. De är trots allt den myndighet i Sverige som bör ha bäst koll på farorna med Asbest och bör kunna ge ett kvalificerat svar.
 
Mikael_L
raddforasbest skrev:
Har beställt [länk]
Det ska vara ett fucking asbestfilter....

Om jag sätter in den i huset så försvinner asbesten fucking right??
Den har hepa13-filter. Så den funkar perfekt för det, ja.

Och billigare än att köpa en lägenhet, så det blir nog en bra lösning.


edit:
En sån skulle man ju köpa själv, och köra i garaget så det går att sprutlacka där. ;)
 
Nej, bara den asbest som förmodligen ändå inte finns i luften.
 
Mikael_L
JBA69 skrev:
Nej, bara den asbest som förmodligen ändå inte finns i luften.
Nu ska vi inte vara sådana, tycker jag.

TS har hittat en rimlig lösning för att bota sin oro, som dessutom är inom möjligheternas gräns. Det kan väl vara bra så?
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
R
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.

Kommer slicka den på baksidan, den är så fin så fin. (benzad). Sätte rjag in den i huset så slipper även mina föräldrar asbest, sen har jag den gående i mitt rum under tiden jag behöver bo kvar.

kan förövrigt starkt rekommendera Verktygproffsen. Snabb leverans och bra support!
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
Nu ska vi inte vara sådana, tycker jag.

TS har hittat en rimlig lösning för att bota sin oro, som dessutom är inom möjligheternas gräns. Det kan väl vara bra så?
Vad tycker du han skall hyra för mojäng imorrn när han börjar noja igen då? För det kommer han att göra! Nä, fixa det riktiga problemet istället (det som sitter i huvudet) annars slutar det i en syresatt plastbubbla, och det tycker inte JAG är rimligt!
 
R
Har alltid oro, min oro över asbest är dock enorm och har aldrig haft sådan oro, så jag tror faktiskt detta är en långsiktig lindring. Att det är en kortsiktig lindring känner jag redan. Det är som att själva maskinen har sugit i sig min ångest likt en inverterad dementor (Harry Potter)
 
Redigerat:
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Mikael_L
JBA69 skrev:
Vad tycker du han skall hyra för mojäng imorrn när han börjar noja igen då? För det kommer han att göra! Nä, fixa det riktiga problemet istället (det som sitter i huvudet) annars slutar det i en syresatt plastbubbla, och det tycker inte JAG är rimligt!
Ja och ???

Du har redan givit ditt råd, mycket mer kan du inte göra.
Ingen begär mer än det heller. Ja inte ens det, det är helt frivilligt för både mig och dig att ge synpunkter och råd, och för TS att ta emot eller inte.

Alltså.
Det finns väl några saker detta kan vara:
TS är ett troll, då har vi gått rakt i fällan. :)
I alla fall vi som skriver. Men det är ju som sagt frivilligt och det kan ju vara klokt att avstå här om man hatar att luras av internettroll.

TS har en verklig psykisk fobi. Då är det helt korrekta rådet att säga till om att söka hjälp för detta. Det har du och några andra redan tagit upp, så det rådet har väl framkommit tillräckligt tydligt.
Är det en riktig fobi så går den givetvis inte att angripa med rationella argument eller förnuft.
En fullfjädrad spindelfobiker påverkas noll och intet av uttalanden om att man har gått genom bostaden ordentligt efter spindlar, att det inte finns några farliga spindlar i Sverige, att spindlarna faktiskt är mer rädda själva osv osv.
Och att raljera hjälper ju inte heller. Och där är jag aningen ångerfull att jag själv raljerat en aning, men jag har inte riktigt bestämt mig för om det är ett troll eller en med fobi jag läser inläggen av.


Men hursom, det problem en människa upplever som sitt största problem är den människans största problem. Det spelar liksom ingen roll om det är litet eller orationellt. Det spelar liksom ingen roll att människor i Syrien dör och torteras.
Så kan någon finna en orationell lösning på sitt problem så må det ju vara helt OK.


Sen bör ju TS verkligen söka hjälp för sina problem om allt detta är på verkligt. Det håller jag med om. Men det står ju inte i strid till att lindra sina symptom med annat under tiden.
 
Redigerat:
R
Jag har återkommande uppföljningsmöten med min psykiatriker. Nu ska jag ta upp detta ordentligt nästa gång. Att jag har varit på psykakuten bör väl få honom att inse hur det påverkar mig. Tills dess kommer jag rena all luft ifrån asbest, något som ger mig ro att bo där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.