Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
Bra tips om tält, den stugan är dragig och skit. En dator och madrass går in ie tttält
 
R
Asbestluftrenare
 
Eftersom det inte finns något sätt att garantera att man får väck varenda liten asbestfiber från ett hus så är ju det enda rätta att hitta ett annat boende. Om man nu har asbetsnojja verkar ju det vara det enda rimliga.

Någon luftrenare som löser alla problem finns inte. Ska man sanera för asbest får man våttorka och vädra och dammsuga med lämpligt filter i sugen. Flera gånger. Omständigt.

Bättre att packa väskan. Faktiskt.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
R
Fråganär var jag hittar bostad tills den 1 sept var jag inte redan har letat
 
Mikael_L
raddforasbest skrev:
Fråganär var jag hittar bostad tills den 1 sept var jag inte redan har letat
Kommunala bostadsförmedlingen, valfri mäklarfirma, osv.

Du, det är inte vårt problem, det är ditt.
 
En husvagn kanske är lättare att då tag på....
 
Lutte skrev:
...be om kontrollerad nerbränning av brandkåren allt som blir kvar körs till deponi eller körs till ingjutning som man gör med farliga saker sen skrapar ni av 20cm av hela gården sen fyller du 40cm och bygger nytt
Det är väl lite drastiskt, killens (eller tjejens) päron bor ju där också.
De kanske trivs i huset de håller på att renovera.
 
MathiasS skrev:
En husvagn kanske är lättare att då tag på....
Bara om den har nyare bromsbelägg!
 
R
Jag älskar mina föräldrar mer än vad jag älskar asbestsanering. De bor kvar i den asbestockuperade bostaden, detta är dock deras val och inget jag kan hindra dem från att göra. Nu tänker jag mest på min egen hälsa. De har den fördelen att de kanske inte ens leer om 20-30år när effekterna av asbesten kommer. även om jag inte menar det så.

Men jag nu. Var ska lilla jag ta vägen i en sådan asbestfylld värld. En husvagn har ja ginte tänkt på.
 
Från vart skriver du inläggget, ute i trädgården?
 
R
Bor hos en väl så kunnig kompis, som känner till asbestens alla lömska egenskaper. Tråkigt nog vill jag inte belasta honom och han vill nog inte hamig här i över 1månad...
 
Vid asbestsanering använder man vanliga dammfällor. Finns hos de flesta uthyrningsföretag, var dock noga med att specificera att den skall användas för asbest då dessa inte får användas till annat efteråt. Men dom är inte särskilt tysta så det är inget jag hade velat ha i samma rum jag sover i.

Mitt tipps till dig är dock i första hand att skicka in en bit fix/fog för asbestanalys. Går att få gjort över dagen för 1500:-. eller så, eller runt 500:- om du kan vänta några dagar.
 
R
Hittade en husvagn för 500kr, den kanske man kan bo i? Saken med den stugan är att alla fönster och dörrar är utslagna. en husvagn kan man ju liksom stänga in sig i samma gäller för tält, dock vet jag inte dator i tält.
 
R
De har rivit bort det redan, allt som är kvar är asbesten och den utländska mannen
 
raddforasbest skrev:
Hittade en husvagn för 500kr, den kanske man kan bo i?...
Nja, en husvagn för 500 kr skulle jag inte villa sova i.

Har du hört talas om fukt och mögel?
Varför tror du den är så billig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.