jojjeblom skrev:
...
Jag har utnyttjat husets resurser idag, riktigt bra funkar det med uteduschen jag monterade i våras(y)
Här ute på bonnvischan gör vi det enklare!

Igår, när det var avbrott på vattnet i samband med åskvädren, gick hustrun ut och duschade i åskregnet.
Sedan sköljde jag av henne med en vattenkanna som lägligt nog var fylld med vatten.

Vad går upp mot livet på landet :)

Tyvärr inga bilder, med hänsyn till de inblandade (och er läsare :surprised: ).
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Tror inte det gör så mycket om katten är yngre än 12 veckor , min äldsta katt var bara 8veckor när den skildes åt från mamman och den är inte annorlunda mot någon annan katt i sättet. :confused:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Micro skrev:
Tror inte det gör så mycket om katten är yngre än 12 veckor , min äldsta katt var bara 8veckor när den skildes åt från mamman och den är inte annorlunda mot någon annan katt i sättet. :confused:
Tack för ditt stöd Micro!

Som alla säkert har förstått är jag väldigt beroende av andras stöd till min vacklande verklighetsuppfattning :)

Bilder på Sotnos och Sinus kommer!
Nu lägger vi musfällorna på hyllan för gott.

En oroande sak:
Häromdagen berättade en granne att deras katt, söt och trevlig och inte alls bestialisk, en dag kom hem med en liten död harunge i munnen :(
 
Nu har jag även målat 200m panel... *puh*
 
Förberett det sista inför att lägga på bärlagret med 0-32 till markstenen. Nu ligger det en ståtlig hög med 17,68 ton att kärra ut med skottkärra.

Någon som känner till någon bra kiropraktor? Lär väl behöva det sen :D
 
KnockOnWood skrev:
Här ute på bonnvischan gör vi det enklare!

Igår, när det var avbrott på vattnet i samband med åskvädren, gick hustrun ut och duschade i åskregnet.
Sedan sköljde jag av henne med en vattenkanna som lägligt nog var fylld med vatten.
Har ni så skitigt regn att hon måste sköljas efteråt? :p
 
KnockOnWood skrev:
Häromdagen berättade en granne att deras katt, söt och trevlig och inte alls bestialisk, en dag kom hem med en liten död harunge i munnen :(
Alla sunda katter är "bestialiska" när det kommer till harungar, möss, småfåglar och annat matnyttigt. De ska vara det. :) Lycka till med dina nya små familjemedlemmar. Har du riktig tur kanske de även löser dina sorkproblem... (y)
 
Förr sa man att det räckte med 8 veckor för kattungar men nu för tiden har man ändrat, klart det går att hämta dem för tidigt men det finns ju en orsak till att rekommendationen har ändrats.
 
KnockOnWood skrev:
En oroande sak:
Häromdagen berättade en granne att deras katt, söt och trevlig och inte alls bestialisk, en dag kom hem med en liten död harunge i munnen :(
Det får man räkna med, våra söta katter tar flera kaniner (kaninungar den här årstiden) i veckan. Ett par tusen sedan vi fick dem för 10 års sedan mao.

Alternativet för kaninerna som inte faller offer för katterna, vägdöden, räven, örnarna eller jägarna är överpopulation med åtföljande myxomatos.

Det är tufft där ute för rabbisarna. :|
 
Kan vi kanske lämna kattspåret i den här tråden nu 😃
 
Alfredo skrev:
Har ni så skitigt regn att hon måste sköljas efteråt? :p
Åskregn är kortvariga.
Det slutade helt enkelt regna :)
 
iSnobben skrev:
Kan vi kanske lämna kattspåret i den här tråden nu ��
Bra idé (y)

Nu skall jag sätta upp vitrin-överskåpen i köket (det är för varmt att vara ute).
IKEA-skåp moddade så de har dörrar både in mot köket och ut mot matplatsen.
Inbillar mig att det skall bli bra :)
 
KnockOnWood skrev:
IKEA-skåp moddade så de har dörrar både in mot köket och ut mot matplatsen.
Inbillar mig att det skall bli bra
Just ja, 70-talet ringde. De vill ha tillbaka sin bardisk. ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Beställt kranbil tills på måndag 14.00 så vi kan lyfta upp våra mindre lätta ytterväggar :cool:
 
Mikael_L
vesa1981 skrev:
Beställt kranbil tills på måndag 14.00 så vi kan lyfta upp våra mindre lätta ytterväggar :cool:
Ja i den här värmen förslår det ju inte långt att öppna några fönster, så jag förstår dig. :)
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.