Tror inte det är billigare men jag vill kunna påverka planlösning och få en ordentlig verkstad (45 kvm).
Lättbetong för att vi har nära tlll Söralidsvägen = buller. Det ger bättre ljudnivåer och klimat inomhus.
Puts för att det ska vara mindre behov av underhåll.
 
Vem bygger huset och grunden sen vanpire?
 
Inte klar med det ännu.
Skickade in bygglovsansökan häromdan.
Pratar med två byggare som är intresserade av att bygga.
 
Trevligt, men då gör de grund och även hus och har el och vvs och hela kittet? Hur lång tid räknar du med bygglovet ska ta att få?
 
Dom jobbar på totalentreprenad men tar ju in underleverantörer för grund el VVS osv.
Väntar på lite svar från dom just nu.
Kommunen säger att bygglovet tar 10 veckor att få. Om det inte är några problem som grannhöranden och liknande.
Tillåten BYA är 175 kvm på min tomt. Huset blir på 178 kvm BYA så det borde gå igenom som liten avvikelse utan grannhöranden.
 
Ok, 10 veckor låter ju tråkigt långt men man kan börja med markjobb och såga björkarna så länge :)! Låter skojigt, finns det bilder på ditt bygge ellee hur du vill bygga ?
 
Jo träden kan man ju ta ned redan nu
Men dom är många ...
Väntar på offert från en arboristfirma men det har tagit lite tid.
Blir ett hus med funkisstuk och fullföljd i vardagsrum. Planerar att bygga en carport som Attefallshus.
 
Där ser man. Pulpettak ? Hur många rum blir det? Jag fick pris på 2000-3000 för att fälla alla tre björkarna om de gick att fälla hela
 
Ja det blir pulpettak
Låter mycket för tre träd tycker jag
Fast dom ska kanske forsla bort dom oxå?
 
Nej bara såga ner . Jo låter dyrt :/ vill du såga :)?
 
Nej tack!
 
Om du vet någon bra person som kan såga ner det mot betalning så säg till
 
Kan höra med dom jag ska träffa nästa vecka
 
tusen tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.