A
johan63 skrev:
Du bör lämna in den på service. Jag tror att givaren i ena sidan är kass. Självklart ska man inte kunna lyfta den 10 cm i ena sidan.
Hade en känsla av det. Surt på en helt ny maskin. Har Husqvarna DOA (Defective on Arriva)?
 
Bara att lämna tillbaka. Och få en ny. ��
 
A
johan63 skrev:
Du bör lämna in den på service. Jag tror att givaren i ena sidan är kass. Självklart ska man inte kunna lyfta den 10 cm i ena sidan.
Fått en ny klippare, men är precis samma sak på den. Antar att det inte är två st som är defekta, utan att det verkligen går att lyfta upp sidan på klipparen och den fortsätter klippa?
 
Jag provade på min 305, och den går också att lyfta minst 10 cm i ena sidan, bara men följer med klipparen framåt samtidigt.
 
Har noterat att min 305:a bara klipper ca 20 min numera, den laddar upp till 1200mah och kör ned till 800mah. Har nära till guideslingan och korta söktider på bara 2-3 min. Misstänker att batteriet har gjort sitt, 1950timmar och ca 2300 laddningar. Eller kan det vara något annat?
 
Här är mina klipptider med gardena R40Li (samma som 305:an)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Här är mina klipptider med 308an. uploadfromtaptalk1403620482671.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klipptider kan jag inte hitta på min 305, men det kanske inte finns?
 
Gå in på meny, bläddra bort till inst utan att gå in och tryck och håll in 7 + 9
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Ja mina var ju inte så imponerande... ImageUploadedByTapatalk1403638258.305106.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Men vad har du för klipphöjd? Ser jag rätt 2,5?
 
Ser ut som klipphöjd 3,5. Ganska normal höjd vill jag påstå, samma som mig på min Gardena R160
 
Det kanske inte har så mycket med ämnet att göra, men jag har också svårt att se något annat än 2.5.
ImageUploadedByByggahus.se1403644336.533312.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
odbro skrev:
@SimonZ
Hur gick det med ditt problem? Löste det sig?
Nej det har inte löst sig än. Husqvarna hänvisade till svag signal. Och när jag testar "Bred" så går den ut längs guiden, men då krockar den ju på väg ut eftersom passagen är för smal.

Jag har ställt lite följdfrågor som jag inte fått svar på än.

Det jag tycker är konstigt är att den inte kan gränsla på "Smal" när det funkar på "Testa Ut".

Vi har lite planer på hur vi ska ändra passagen så den blir bredare dock som plan B så till slut blir det nog bra :).
 
SimonZ Kan du rita upp din tomt och hur du har lagt slingan och guiden ink öar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.