5.9 gäller även för Indego 1000 om det är det du undrar över?
 
southpark skrev:
5.9 gäller även för Indego 1000 om det är det du undrar över?
Tror du att den kan då hantera fler trädgårdar än 1?
 
Turbin skrev:
Tror du att den kan då hantera fler trädgårdar än 1?
Jag ser inga problem med det förrutom gångtiden som blir lång, fast det beror på hur stora trädgårdarna är. jag vet faktiskt inte vad det är för skillnad mellan 1000 och 1300 är, på pappret ser de lika ut vad jag har kunnat se
 
peternicklas
Kan vara så att de har lite mer finesser på 1300 som då kostar lite mer slantar.Kan även då stämma att 5.8 är för 1000 och 5.9 är för 1300.
 
peternicklas skrev:
Kan vara så att de har lite mer finesser på 1300 som då kostar lite mer slantar.Kan även då stämma att 5.8 är för 1000 och 5.9 är för 1300.
Jag har en Indego 1000 med 5.9
 
Ni som undrar över passager som Indego klarar av... runt benen på varje sida är gjort en ö, indegon klipper runt öarna och mellan benen på trädgårds soffan, avståndet mellan ben-paren är c:a 1.4 m, Indegon går in och klipper där, det är c:a 70 cm mellan innerkant på begränsnings kabeln.

20140505_201606.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 20140505_200527.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Turbin skrev:
Hej
Jag funderar på att köpa en indego och har ställt ett antal frågor i en annan tråd.
Efter samtal med Bosch Service så blev jag ställd.
De påstår att indego 1000 ska ha program version 5.8 medan indego 1300 ha ha 5.9. Indego 1300 har då möjligheten att hantera flera trädgårdar om man har fler laddststioner.
Är det någon som har en indego 1300 som kan bekräfta detta
Det finns bara en manual som gäller för båda modellerna. I den finns omnämnt hur man lägger till ytterligare en trädgård för modell 1300.
I övrigt verkar det vara laddstationen som skiljer dem åt.
Den ena har laddare och den andra har laddstation :confused:
Plus lite mer tråd och några fler märlor till 1300. Samt 6 stycken "fixerspik"
Man verkar ha förstått att det räcker inte med fyra stycken för att hålla stationen på plats.:rolleyes:
http://www.bosch-garden.com/se/sv/traedgårdsredskap/service/bruksanvisningar/manuals-garden.jsp
Indego1300.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så då kanske man bara behöver köpa en till Laddstation för en indigo 1300 eller 2 så får man function med flera trädgårdar
 
Turbin skrev:
Så då kanske man bara behöver köpa en till Laddstation för en indigo 1300 eller 2 så får man function med flera trädgårdar
Så här står det i 1300:s instruktionsbok:

Indego 1300 kan användas för upp till tre olika trädgårdar.
För att installera en trädgård till behövs en extra laddstation
(F 016 800 384), begränsningstråd och pinnar.
Då du inrättar en ny yta måste du gå tillväga enligt följande
installationsanvisning.
Anvisning: När Indego ska flyttas från en trädgård till nästa
måste först knappen ”Symbol Home” tryckas, så att den kör
tillbaka till laddstationen. Sedan kan man lyfta upp den och
bära den till nästa laddstation.
 
johan119 skrev:
Så här står det i 1300:s instruktionsbok:

Indego 1300 kan användas för upp till tre olika trädgårdar.
För att installera en trädgård till behövs en extra laddstation
(F 016 800 384), begränsningstråd och pinnar.
Då du inrättar en ny yta måste du gå tillväga enligt följande
installationsanvisning.
Anvisning: När Indego ska flyttas från en trädgård till nästa
måste först knappen ”Symbol Home” tryckas, så att den kör
tillbaka till laddstationen. Sedan kan man lyfta upp den och
bära den till nästa laddstation.
Det var det som jag läste och troligen så är maskiner samma och det är stationen dom skiljer
 
Med tanke på att när en klippare som varit avstängd med nyckeln startas upp på en basstation, så inleds programmet med att ladda över kartan från basen. Alltså borde alla klippare kunna köras från ett flertal basstationer om de nollas emellan.
 
Waxinator skrev:
Med tanke på att när en klippare som varit avstängd med nyckeln startas upp på en basstation, så inleds programmet med att ladda över kartan från basen. Alltså borde alla klippare kunna köras från ett flertal basstationer om de nollas emellan.
Är du säker på det, jag har fått känslan av att laddnings-stationen är helt ointelligent och att maskinen läser och sparar kartan från/till sig själv när den står i laddaren för att veta var den befinner sig. Någon här på forumet hade ju fått sin trädgårdskarta utskriven när maskinen varit inne på Bosch för service.
 
  • Gilla
tga och 1 till
  • Laddar…
Jag fick tillbaka min klippare idag, har precis hämat den på Hornbach skickade den i måndags förra veckan och den kom åter redan idag.
Det de verkar ha gjort är att de har bytt nätdelen samt omprogrammerat den.
(Felet jag hade var att den bröllade som bara den)

Så ikväll ska det bli intressant att se vilken programvara jag har fått samt att den fungerar som den ska.

/Niklas
 
Min åker på service imorgon. Brölar som f*n mest hela tiden å har den väl börjat så slutar den inte förrän efter en natts vila i laddaren.
 
johan119 skrev:
Är du säker på det, jag har fått känslan av att laddnings-stationen är helt ointelligent och att maskinen läser och sparar kartan från/till sig själv när den står i laddaren för att veta var den befinner sig. Någon här på forumet hade ju fått sin trädgårdskarta utskriven när maskinen varit inne på Bosch för service.
Laddstationen är inte "dum" utan har även den en bild av kartan. Ibland under inlärningsperioden så vandrar klipparen in på plattan enbart för att föra över nya kartuppdateringar (går ut direkt utan laddperiod). Eftersom jag fortfarande har "brölande" så avhjälper jag detta genom att starta om klippare i stationen och efter varje sådan åtgärd visas textremsan "...läser in kartan...".

Min teori är att basplattan har minnestyp som inte tappar minnet/kartan vid strömbortfall men att klipparen behöver batteriet för att inte glömma. Vid service så skall ju både basplatta och skrivare (+laddare) skickas in så teknikern kan ju läst ut kartan från basstationen (om klipparens batterinyckel varit urtagen).
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.