Dr Ost skrev:
Förresten, någon som har hört något mer kring egen uppdatering av mjukvara?
Nix, inte mer än det jag fick höra från "min butik" efter Bosch konferensen som var i februari (eller däromkring), att supporten skulle kunna skicka ut SD-kort för uppdatering. Sen efter det så vet jag inte mer & min butikskontakt har försvunnit iom att butiken lagts ner + att den tidigare Indego-supporten gjorts om.
 
southpark skrev:
Säkert inte men den va inne på service i höstas å nu ska den sättas igång i sommarstugan imorgon. Hade ju planerat att den skulle rulla hela sommaren på den så den har nu men vi får väl se
Jag har oxå 5.9, den går mycket mindre efter kanttråden än tidigare så det är väl värt att gör uppdateringen nu istället för mitt i sommaren.
 
  • Gilla
southpark
  • Laddar…
5.9 mjukvaran går som en dröm jämfört med äldre mjukvaror. Känns även snabbare i menyerna.
 
KaLnAk skrev:
5.9 mjukvaran går som en dröm jämfört med äldre mjukvaror. Känns även snabbare i menyerna.
Dock är knapparna lika odistinkta som förut, vilket stör mig då tex pinkoden skall knappas in.
 
  • Gilla
Granfot
  • Laddar…
plaggis skrev:
Dock är knapparna lika odistinkta som förut, vilket stör mig då tex pinkoden skall knappas in.
Men det har ju inget med s/w att för. Det är h/w som är boven till detta.
 
frav skrev:
Men det har ju inget med s/w att för. Det är h/w som är boven till detta.
I know 😎
 
5.8 brööööööl :( men den klipper i alla fall :)
 
frav skrev:
Nix, inte mer än det jag fick höra från "min butik" efter Bosch konferensen som var i februari (eller däromkring), att supporten skulle kunna skicka ut SD-kort för uppdatering. Sen efter det så vet jag inte mer & min butikskontakt har försvunnit iom att butiken lagts ner + att den tidigare Indego-supporten gjorts om.
Tjena Frav
Jag har också köpt min på Cheapy Halmstad. vet du hur vi gör om vi ska skicka in våra maskiner nu?
 
MeanMike skrev:
Tjena Frav
Jag har också köpt min på Cheapy Halmstad. vet du hur vi gör om vi ska skicka in våra maskiner nu?
Tror att om det ör garantiärenden så går det med vilken åf som helst. Jaf hade köpt min på HN web och lämnade min till Cheapy. Inget gnäll från cheapy.
 
MeanMike skrev:
Tjena Frav
Jag har också köpt min på Cheapy Halmstad. vet du hur vi gör om vi ska skicka in våra maskiner nu?
Ja om jag tolkat det rätt så bor vi nog inte så långt ifrån varandra. Troligen bara någon km.

Den här infon fick jag via e-mail den 25/4 ang. din fråga:
Cheapy Falkenberg kommer finnas kvar i ca 2 veckor till innan dem stänger för konventering till Jem och Fix så under de här 2 veckorna kan du, om du har problem med gräsklipparen, kontakta dem. Sen är det Cheapy i Ängelholm som har öppet till 30 juni/juli (kommer inte riktigt ihåg) som du kan vända dig till.

När alla butiker har bytt så kan du vända dig till Beijer som kommer sköta Cheapys reklamationer och garantiärenden.
 
Bortsett från Cheapys konkurs så gäller nog "goodwill" hos återförsäljarna. Förra året skickade jag in min via K-Rauta ett par gånger trots att jag hade köpt den på nätet. Första gången så sade Bosch tydligt att det gick bra att lämna in den hos vilken återförsäljare som helst, men därefter har de inte varit lika tydliga, utan jag tror det är så att ÅF väljer själv hur snäll de vill vara. När jag frågade Bosch om erbjudandet om vinterservice så var svaret att man helt enkelt fick kolla med den lokala ÅF om de ville (gjorde aldrig det då jag skäms lite att gå dit en tredje gång).
 
MeanMike skrev:
Tjena Frav
Jag har också köpt min på Cheapy Halmstad. vet du hur vi gör om vi ska skicka in våra maskiner nu?
Tyvärr är ni rökta :wow:, inte alls det är Bosch som står för garantin och inte ÅF, så ni kan gå till vilken ÅF som helst.
 
Jag hade turen att få min Indego utbytt tack vare att en Bosch säljare var i butiken när jag ringde till dem, säljaren ringde upp mig och sa att i framtiden skulle Bosch ha speciella "happenings" hos ÅF då man kunde komma in med sin Indego och få nyaste programvaran installerad i butiken.
 
Johan119, inte helt säker på ditt första svar. Bosch står för garantin, men det är ju inte självklart att vilken ÅF som helst tar emot den. Du går väl knappast till Mediamarkt när din TV från Elgiganten har gått sönder. Finns en tråd om detta från förra året. Trodde också att det fanns ett avtal mellan Bosch och ÅF att de skall ta emot reklamationer oavsett från vilken butik man har handlat, men så verkar inte vara fallet (finns visst även en skillnad mellan Bosch "Blå" och Bosch "Grön" där Indegon går under "Grön" och där man inte kan lämna den hos vilken ÅF som helst....det sistnämnda inte helt säkra uppgifter...).
 
Daniel Robertsson skrev:
Köpte en Indego i höstas. Packade upp den i torsdags, märkt 78dB och fw 5.8. Hann inte ens klippa klart gräsmattan en gång innan splinesen var slut på högra hjulet. Vilken kvalitet!
Fick tillbaks en helt ny klippare som var 75 dB och fw 5.9. Funkade bra första laddningen men nu klipper den inte längre parallela linjer utan går mestadels fram och tillbaks i samma linje? Någon som vart med om något liknande? Självklart har kontrollerat och gjort rent runt motorerna för att kontrollera att det inte är nån tråd eller smuts som fastnat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.