MathiasS skrev:
jag väntar till tempen kliver över 30.
+1 på den (y)
 
Satte upp fem plankor i taket på blivande köket. Däckade sedan i feber. Långhelg och strålade väder och så sov jag bort hela dagen :mad:!
 
Skansen och uteservering för hela slanten. Var iof förbi lägenheten och sparka lite på nylimmade väggen för att se hur stum den var
 
Y
Balanserade duschkabinen.
 
P
Passade på att vara ute i det fina vädret:
  • Körde höstens och vårens rishögar genom kompostkvarnen och fördelade ut spånet i kompost och under buskarna
  • Klippte ned Tujan från 6 till ca 3 m. Hoppas den dör, annars får den stå något år till.
  • Krattat ut några säckar billig jord i gränmattan och sått i vitklöver
  • Kikat på alla vårlökar som börjat blommat.
  • Krattat bort lite mossa på garageplan
Nu ikväll började jag titta lite på rummet som jag började renovera 2012 eller om det var 2011. Det är lika mycket kvar att göra. Men nu är i alla fall färgen blandad.
 
Redigerat:
Gjutit på balken upptill en aning i hålet som ska husera dörr till garaget. Det är än så länge helt oklart om det blir riva och göra om eller om det kommer att fungera. I vilket fall som helst är det roligt att prova på nya saker.
 
Bra dag igår, handdukshängaren på plats ;-) Fick även rensat upp i garaget, gjort klart balkongräcket för galv, slängt skit på tippen och bytt olja på snöslungan.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Puhh, vad jag börjar vara less att läsa denna tråd och hela tiden inse att duracellkaninen phl varje dag gör det jag själv maximalt åstadkommer under en månad.

Snart hamnar tråden i min ignorelista ... :|




no offence ...
:cool:
 
  • Gilla
RulleBulle och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Puhh, vad jag börjar vara less att läsa denna tråd och hela tiden inse att duracellkaninen phl varje dag gör det jag själv maximalt åstadkommer under en månad.

Snart hamnar tråden i min ignorelista ... :|




no offence ...
:cool:
Jag finner också vissa inlägg ytterst provocerande. Var är moderatorn?! ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Puhh, vad jag börjar vara less att läsa denna tråd och hela tiden inse att duracellkaninen phl varje dag gör det jag själv maximalt åstadkommer under en månad.
...
Nåja, han fick upp en liten handukshängare.
Vad är det, två skruv ungefär.
Och i fredags oljade han den.

De små stegens tyranneri :)

Jag säger som en parafras på drottning Viktoria: We are not impressed ;)
queen_victoria_we_are_not_amused_card-rd6f29b29fb47427abb9454d354f7bd24_xvuat_8byvr_512.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Nåja, han fick upp en liten handukshängare.
Vad är det, två skruv ungefär.
Och i fredags oljade han den.
Prexis, ungefär vad jag gör på en månad då ... :p


(Och så stod det väl några saker till...?)
 
Slipat och målat trapp, nu ligger radhuset på hemnet, villa ska inhandlas;)
 
Jag måste ta ett foto på den där hängaren så att min ironi blir tydligare. Vi pratar om två decimeter brädbit och två knoppar ;-)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Varit i Mariestad och hämtat min badtunna, nu skall jag bara ragga tag i några gubbar o lyfta den på plats.
 
phl skrev:
Jag måste ta ett foto på den där hängaren så att min ironi blir tydligare. Vi pratar om två decimeter brädbit och två knoppar ;-)
Hur kort den är tror jag nog att du har gjort mer än jag idag!

Fortsätt rapportera! Bry dig inte om vad sura gubbar glunkar
(Citat från Catullus:
"Låt oss, Lesbia, leva, låt oss älska
och ej akta vad sura gubbar säga
värt så mycket som ens ett enda öre.")

Finns i sin helhet på Tråden om Catullus
https://www.flashback.org/t1205233

Gå inte dit om ni är rädda för rakt språk :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.