Tack för tipsen.

Lämnade in klipparen med laddare och laddstation. Den skulle skickas till Bosch på måndag så hoppas jag får tillbaka den till helgen. Återkommer med info på vad som gjorts med den då.
 
rcjofo skrev:
Lite kopparpasta på rengjorda kontakter på laddare ock robot ...
Stopp & belägg. Kopparpasta kan "Bosse bildoktor" behålla som sin personliga tandkräm. Vänligen smeta inte på någon kopparpasta på roboten (ja inte på så mycket annat heller för den delen). Kopparpasta har säkert sina ändamål, men låt den bli där den verkligen behövs. Tänk på galvanisk korrosion & att koppar ligger högt på skalan över metallernas ädelhet.


Ska laddstiften skyddas så använd hellre vaselin, eller tunnflytande rostskydd på vaxbas.
 
frav skrev:
Stopp & belägg. Kopparpasta kan "Bosse bildoktor" behålla som sin personliga tandkräm. Vänligen smeta inte på någon kopparpasta på roboten (ja inte på så mycket annat heller för den delen). Kopparpasta har säkert sina ändamål, men låt den bli där den verkligen behövs. Tänk på galvanisk korrosion & att koppar ligger högt på skalan över metallernas ädelhet.


Ska laddstiften skyddas så använd hellre vaselin, eller tunnflytande rostskydd på vaxbas.
Vaselin skyddar .... men den leder inte ström .... kobberpasta gjør begge deler.

koi118-742_0.jpg


Generell produktinformation

Fastnar och skyddar utmärkt mot rost i höga temperaturer. Värmebeständig mellan -40° och +1100°C.
Hindrar metalytorna från att slita, oxidera, korrodera, skära fast och brinna.
Idealisk för batteriklämmor, tändstiftsgängor, anslutningar på avgasrör och andra ställen, som är utsatta för värme.
Lättar delarnas montering och demontering även efter ett långt bruk.
Hindrar skivbromsar från att gnissla (bör användas endast på baksidan av bromsbelägg).
Hindrar också svetsstänk från att fastna i svetsmunstyck.


 
Redigerat:
rcjofo skrev:
Vaselin skyddar .... men den leder inte ström .... kobberpasta gjør begge deler.

Generell produktinformation

Fastnar och skyddar utmärkt mot rost i höga temperaturer. Värmebeständig mellan -40° och +1100°C.
Hindrar metalytorna från att slita, oxidera, korrodera, skära fast och brinna.
Idealisk för batteriklämmor, tändstiftsgängor, anslutningar på avgasrör och andra ställen, som är utsatta för värme.
Lättar delarnas montering och demontering även efter ett långt bruk.
Hindrar skivbromsar från att gnissla (bör användas endast på baksidan av bromsbelägg).
Hindrar också svetsstänk från att fastna i svetsmunstyck.
Du får så gärna använda kopparpasta om du vill. Men jag avråder från det i detta sammanhang.
 
Hmmm. Har varit på semester 1 vecka nu och läser ifatt mig lite.
Blir lite ledsen när tonen i tråden även detta år är gnällig/anklagande. Vi hade detta förra året också. Vissa va inne o "ville reta upp folk" kändes det som då.

Tänk så här.....Det är helt ok att skriva att saker inte fungerar som man tänkt, krånglar osv. Det är ju det som bla. denna tråden e till för. MEN man behöver inte bete sig som en elefant i en glasbutik. Utan och nämna några vid namn så undrar jag om XXX springer över till sin granne o tittar på hans nyköpta bil , och det första man säger är att "fy fan vilken skitbil, o fel färg osv osv". Du kanske tycker så...Men social kompetens är något vissa ska googla på....
Kritik/fakta är en annan sak. Så man behöver inte elda för eldandet skull menar jag.
För vi andra tycker det inte är "jätteroligt" att de som kanske blivit besvikna innan på sin tidigare maskin eller nån som aldrig ägt en Indy, Hela tiden !! "kastar sten på gräsmattan" (nytt ordspråk för robotägare":D
Så låt oss slippa detta denna sommaren e ni snälla. Och jag själv kommenterar inte detta mer.

Jag har dessutom just provkört min 2 klippare, det blev en Landoid M, så nu kan jag ju faktisk jämföra de båda.
Och jag e fortfarande nöjd med min Indy.:D
 
  • Gilla
iggepop och 6 till
  • Laddar…
Någon som fått tag i rakbladsknivar som passar på Indegon. Har slippat orginalknivarna men är svårt och få dem riktigt vassa. Klippresultatet blir därmed inte riktigt i klass med rakblad. Borde gå hitta några från annan modell som kan passa?
 
A
Kul o se att jag inte var ensam om mina problem förra sommaren. Den var inne på service mer än den var på gräsmattan. Annars tyckte jag om den, klipper snyggt och blir lite bättre efterhand som den klipper.
Fick på sensommaren lite olika felkoder, den kunde stanna lite varstans lämna en felkod och ofta gick den tillbaka till laddstationen och började om där. Även en del annat hade börjat hända. Skulle kunna vara ett fel i den build som jag fick på en service. Skickades in men de hittade inget egentligt fel men min misstanke är att den börjat ta in vatten i elektroniken. Fick en ny stryrrulle då. Sen när den kom tillbaka med ny fräch build så tog det 1 - 2 veckor så bara stod den kvar i laddstationen. Vid senare kontroll så hade den tappat klippschemat, bytt språk. Skulle vara lätt fixat om inte koden också hade blivit bytt.
Eter ett tag så lämnade hjag tillbaka den och nu letar jag en ny klippare. Funderar på robomow ts1000 men den kanske inte heller är så bra och slumpklipper.
 
Eter ett tag så lämnade hjag tillbaka den och nu letar jag en ny klippare. Funderar på robomow ts1000 men den kanske inte heller är så bra och slumpklipper.[/QUOTE]

Det jag tycker är sämst med slumpklippare är att om man har vinklar mindre än 90 grader på sin tomt så har slumpklipparna en tendens att slita upp gräsmattan där, min Landroid uppehöll sig gärna där.
 
Eriksgatan
http://www.jula.se/begransningskabel-150-m-721222
Utgående artikel. 495:- för 150m-rulle.
Verkar tyvärr vara slutsåld i de flesta varuhus utom Eskilstuna, Luleå, Jägersro, Norrköping, Skellefteå, Sundsvall, Umeå, Ö-vik, och ring och kolla först eftersom det är högst begränsad tillgång.
 
Biltema tar 299:- för en hundra meters rulle
 
Eriksgatan
Jo, men vill man ha en förtent tråd som Bosch, Gardena, Husqvarna, Stiga, Worx m fl använder och som bättre tål skador på isolering så ska man undvika Biltematråden (om det är samma tråd nu som den jag undersökte 2013).Det är ett drygt jobb att leta avbrott och jag själv lägger gärna 33 öre mer per meter på en tråd avsedd att förläggas under jord.
 
  • Gilla
plaggis
  • Laddar…
Ser at Jula har tilsvarende salg - rea i Norge ...

Når det gjelder begrensningstråd så skulle det varit en tråd på forumet før kjøp - salg. Det er nog många som har tråd liggande ock støver ned samtidig som andra skulle trenge nogra meter ...
 
Då var min tillbaka.. fick ett nytt nätaggregat och något nyare SW 5.8 build 05223
IMAG1341.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir intressant och se om det blir någon förändring mot i höstas, de verkar inte ha nollställt maskinen så kartan är nog kvar i den.
 
Men varför har du inte fått senaste programvaran?
 
Martinbj skrev:
Då var min tillbaka.. fick ett nytt nätaggregat och något nyare SW 5.8 build 05223

Blir intressant och se om det blir någon förändring mot i höstas, de verkar inte ha nollställt maskinen så kartan är nog kvar i den.
Hur lång tid tog servicen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.